Bu çalışmada İngilizce öğretmenlerinin mesleki öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021
eğitim-öğretim yılı Ocak-Mart 2021 güz döneminde görev yapan İngilizce öğretmenleri
oluşturmaktadır. Verileri toplamak için “Öğretmen mesleki öz-yeterlik ölçeği” uygulanmıştır.
Toplamda farklı seviyelerde görev yapan 365 İngilizce öğretmenine sosyal medya
üzerinden ulaşılmış ve gönüllü öğretmenlere google forms’da hazırlanan anketler uygulanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre İngilizce öğretmenlerinin genel olarak öğretmen
öz-yeterlik algılarının ortalamanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. İngilizce öğretmenlerinin
mesleki öz-yeterlik düzeylerinde cinsiyet, medeni durum, meslektaşlarından destek
ve çalıştıkları kurum açısından anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Yöneticilerden destek
görme değişkeni açısından ise yöneticilerden destek alanlar lehine anlamlı bir farklılık
görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçlarının eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin
görevlerine ışık tutarak öğretmen öz-yeterliği ve eğitim kalitesi ile ilgili alanyazına katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 89 |