Bu araştırmada, Resim-İş Eğitimi alan öğretmen adaylarının aldıkları eğitim deneyimlerinden yola çıkarak yaşadıkları şehirle ilgili görsel kültür açısından gözlemlerinin
değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırma Ömer Halisdemir (Niğde) Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Öğretmen adaylarının görüşleriyle
sınırlıdır. 2014-2015 eğitim öğretim dönemini kapsayan sanat eğitimi almış, görsel kültür bilincinin oluştuğu düşünülen 4. sınıf öğrencilerinden oluşan, 25 kişi çalışma grubunu
oluşturmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum değerlendirmesi araştırmasıdır. Açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yapılarak tema ve kodlarına göre sınıflandırılarak tablo haline dönüştürülmüştür. Sonuç olarak; estetik duyarlılığa sahip öğrencilerin bakış açısı ile olumlu ve
olumsuz görsel kültür örnekleri belirlenerek, olumsuz olduğunu düşündükleri unsurların düzeltilmesi için yapılabilecekler öneri olarak sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 72 |