Research Article
BibTex RIS Cite

YAŞANILAN ÇEVRENİN GÖRSEL KÜLTÜRÜ İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Year 2017, Issue: 72, 215 - 224, 25.12.2017

Abstract

Bu araştırmada, Resim-İş Eğitimi alan öğretmen adaylarının aldıkları eğitim deneyimlerinden yola çıkarak yaşadıkları şehirle ilgili görsel kültür açısından gözlemlerinin
değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırma Ömer Halisdemir (Niğde) Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Öğretmen adaylarının görüşleriyle
sınırlıdır. 2014-2015 eğitim öğretim dönemini kapsayan sanat eğitimi almış, görsel kültür bilincinin oluştuğu düşünülen 4. sınıf öğrencilerinden oluşan, 25 kişi çalışma grubunu
oluşturmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum değerlendirmesi araştırmasıdır. Açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yapılarak tema ve kodlarına göre sınıflandırılarak tablo haline dönüştürülmüştür. Sonuç olarak; estetik duyarlılığa sahip öğrencilerin bakış açısı ile olumlu ve
olumsuz görsel kültür örnekleri belirlenerek, olumsuz olduğunu düşündükleri unsurların düzeltilmesi için yapılabilecekler öneri olarak sunulmuştur.

References

  • Barnard, M. (2010). Sanat, tasarım ve görsel kültür. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Balcı, Y. B. (1996). Sanat eğitiminde yeni bir yöntemsel yaklaşım: Resim-iş eğitimi=sanat eğitimi=estetik+sanat eleştirisi+sanat tarihi+uygulama. Milli Eğitim, 131, 18- 19.
  • Büyüköztürk, Şener and Quoted. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erinç, Sıtkı M. (1995). Kültür sanat sanat kültür. İstanbul: Çınar Yayınları.
  • Erinç, Sıtkı M.(1998). Sanatın boyutları. İstanbul: Çınar Yayınları.
  • Etike, S. (1996). Sanat eğitiminde çocuğa ve gence sanattan anlayan bir kişilik kazandır- mak hedeflenir. Milli Eğitim, 131, 23-24.
  • Kırışoğlu, O. T. (2005). Sanatta eğitim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kırışoğlu, O.T.(2009). Sanat kültür yaratıcılık. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Quantative data analysis London: Sage Publi- cation.
  • Timuçin, A. (2000). Estetik. İstanbul: Bulut Yayınları.
Year 2017, Issue: 72, 215 - 224, 25.12.2017

Abstract

References

  • Barnard, M. (2010). Sanat, tasarım ve görsel kültür. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Balcı, Y. B. (1996). Sanat eğitiminde yeni bir yöntemsel yaklaşım: Resim-iş eğitimi=sanat eğitimi=estetik+sanat eleştirisi+sanat tarihi+uygulama. Milli Eğitim, 131, 18- 19.
  • Büyüköztürk, Şener and Quoted. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erinç, Sıtkı M. (1995). Kültür sanat sanat kültür. İstanbul: Çınar Yayınları.
  • Erinç, Sıtkı M.(1998). Sanatın boyutları. İstanbul: Çınar Yayınları.
  • Etike, S. (1996). Sanat eğitiminde çocuğa ve gence sanattan anlayan bir kişilik kazandır- mak hedeflenir. Milli Eğitim, 131, 23-24.
  • Kırışoğlu, O. T. (2005). Sanatta eğitim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kırışoğlu, O.T.(2009). Sanat kültür yaratıcılık. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Quantative data analysis London: Sage Publi- cation.
  • Timuçin, A. (2000). Estetik. İstanbul: Bulut Yayınları.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nalan Okan Akın This is me

Publication Date December 25, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 72

Cite

APA Okan Akın, N. (2017). YAŞANILAN ÇEVRENİN GÖRSEL KÜLTÜRÜ İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. EKEV Akademi Dergisi(72), 215-224.