Tülin Kozikoğlu’nun eserlerinin olumsuz iletiler açısından incelendiği çalışma doküman analizi deseniyle yapılmıştır. Çalışmada Tülin Kozikoğlu tarafından kaleme alınan Leyla Fonten’den öyküler serisinde yer alan 9 kitap, araştırmacıların ve okul öncesi öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören öğrencilerin tespitleriyle incelenmiştir. Çalışma için veri oluşturmak amacıyla Tülin Kozikoğlu’nun kitapları araştırmacılar tarafından okunmuş, metinlerde ve görsellerde tespit edilen ileti problemleri tartışılarak not edilmiştir. Yine bu kitaplar belirlenen okul öncesi öğretmeni adaylarına dört farklı zaman diliminde üçer kez tekrar edilerek okunmuş, öğretmen adaylarından şayet varsa kitaplarda tespit edebildikleri olumsuz iletileri gerekçeleriyle birlikte yazmaları istenmiştir. Çalışma için elde edilen veriler iki şekilde analiz edilmiştir. Öncelikle araştırmacılar tarafından kitaplarla ilgili yapılan tespitler betimsel analize tabi tutulmuş, sonrasında ise belirlenebilen olumsuz iletiler kendi içinde gruplandırılmaya çalışılmıştır. Aynı şekilde
öğretmen adaylarından elde edilen veriler de ilk aşamada kitap başlıkları ile ilişkilendirilmiş, sonrasında ise benzer tespitler bir araya getirilerek içerik analizi yapılmıştır.
Çalışma sonucunda Tülin Kozikoğlu’nun Leyla Fonten’den Öyküler serisinde pek çok olumsuz iletinin olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada, seride bahsedilen duygularla ilgili verilen iletilerin net olmadığı, inatçılık ve öfke gibi abartılı duyguların olumlandığı, kullanılan kavramlarla ilgili yanılgıların yaşandığı, bazı sorunların derinlemesine irdelenmediği, çözüm önerilerinin sunulmadığı ve arkadaşlık ilişkilerinin güven temelli kurulmadığı gibi ileti problemlerinin olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 72 |