Dünya genelini etkisi altına alan korona virüsün hayatın her alanında olumsuz etkileri olmuştur. Çünkü bu virüs,
insan hayatını ciddi oranda etkilemiş, hatta ölümlere neden olmuştur. Ülkeler tarafından virüsün yayılımını engellemek için,
başta sosyal etkileşim olmak üzere
birçok etkinlik yasaklanmıştır. Bu yasaklardan biri de okulların yüz
yüze eğitimine ara verilmesidir. Bu çalışmada amaç; öğrencilerin Covid 19 sürecinde
uzaktan eğitim ile ilgili yaşadığı sorunları ve olası çözüm yollarını belirlemektir.
Çalışmada öğrenci görüşlerini belirlemek için fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada maksimum çeşitlilik örneklem seçme yöntemi kullanılarak
2020-2021 eğitim-öğretim yılında 10 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler
içerik analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Öğrenciler tarafından uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunlar olarak;
uzaktan eğitim platformlarının kullanımının zor olması, öğretmen
ve öğrencilerin etkili bir şekilde bu platformu kullanamaması, bu platformu kullanırken
öğretmen ve öğrenciden kaynaklı bazı sorunların olması gibi birtakım olumsuzluklar ileri sürülmüştür.
Öğrenciler bu sorunlara; ara yüzün sade olması ve önceden ara yüzün
öğrencilere tanıtılması, bu platformların kullanıcılarına yönelik memnuniyet anketinin
olması gibi çözümler ortaya atmıştır. Araştırmanın sonucuna göre de çeşitli önerilerde
bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 88 |