Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENCİLERİN COVİD 19 SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ YAŞADIĞI SORUNLAR VE OLASI ÇÖZÜM YOLLARI

Year 2021, Issue: 88, 71 - 97, 26.12.2021

Abstract

Dünya genelini etkisi altına alan korona virüsün hayatın her alanında olumsuz etkileri olmuştur. Çünkü bu virüs,
insan hayatını ciddi oranda etkilemiş, hatta ölümlere neden olmuştur. Ülkeler tarafından virüsün yayılımını engellemek için,
başta sosyal etkileşim olmak üzere
birçok etkinlik yasaklanmıştır. Bu yasaklardan biri de okulların yüz
yüze eğitimine ara verilmesidir. Bu çalışmada amaç; öğrencilerin Covid 19 sürecinde
uzaktan eğitim ile ilgili yaşadığı sorunları ve olası çözüm yollarını belirlemektir.
Çalışmada öğrenci görüşlerini belirlemek için fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada maksimum çeşitlilik örneklem seçme yöntemi kullanılarak
2020-2021 eğitim-öğretim yılında 10 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler
içerik analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Öğrenciler tarafından uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunlar olarak;
uzaktan eğitim platformlarının kullanımının zor olması, öğretmen
ve öğrencilerin etkili bir şekilde bu platformu kullanamaması, bu platformu kullanırken
öğretmen ve öğrenciden kaynaklı bazı sorunların olması gibi birtakım olumsuzluklar ileri sürülmüştür.
Öğrenciler bu sorunlara; ara yüzün sade olması ve önceden ara yüzün
öğrencilere tanıtılması, bu platformların kullanıcılarına yönelik memnuniyet anketinin
olması gibi çözümler ortaya atmıştır. Araştırmanın sonucuna göre de çeşitli önerilerde
bulunulmuştur.

References

  • Aktaş, M.C. (2019). Nitel veri toplama teknikleri. O. Karamustafaoğlu ve H. Özmen (Editörler). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık, s.114- 135’deki bölüm.
  • Al-Karaki, J. N., Ababneh, N., Hamid, Y. ve Gawanmeh, A. (2021). Evaluating the effectiveness of distance learning in higher education during COVID-19 global crisis: UAE Educators’ Perspectives. Contemporary Education Technology, 13(3), 1-16.
  • Arıcı, B. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin uzaktan (eba, zoom, meet vb.) programlar üzerinden yaptıkları canlı derslere ilişkin görüşleri. TURAN-CSR International Scientific, 13(49),238-246.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde ve- rilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, (57), 192–206. https://doi.10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Altena, E., Baglioni, C., Espie, C.A., Ellis, J., Gavriloff, D., Holzinger, B. ve Riemann, D. (2020).Dealingwith sleep problems during home confinement due to the COVID- 19 out break: practical recommendations from a task force of the European CBT- I academy. Journal of Sleep Research, Journal of sleep research, 29(4), e13052. https://doi.org/10.1111/jsr.13052.
  • Bakırcı, H. ve Kılıç, K. (2021). Eğitim bilişim ağı video modüllerinin fen bilimleri dersinde kullanımına ilişkin sekizinci sınıf öğrenci görüşlerinin incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty), 18(1), 685-705.
  • Bandura, A. (2002). Growing Primacy of human agency in adaptation and change in the electronic Era. European Psychologist, 7(1), 2–16.
  • Berg, G. V. D. (2020). Context matter: student experiences of interaction in open distance learning. Turkish Online Journal of Distance Education, 21(4), 223-236.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design (Edition 4).Washington: SAGE Publication. Çilek,A., Uçan,A. ve Ermiş, M. (2021). Pandemisürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turan-Csr International Scientific, 13(49), 308-323.
  • Datt, G. ve Singh, G. (2021). Learners’ satisfaction with the website performance of an open and distance learning ınstitution: a case study. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 22(1), 1-20.
  • Downey, A. M. (2021, Nisan 23). Mourning our losses: Finding response (ability) within Covıd-19. Web: https://journals.lib.unb.ca/index.php/antistasis/article/ view/31439 adresinden 23 Nisan 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Firdoussi, S. E., Lachgar, M., Kabaili, H., Rochdi, A., Goujdami, D. ve Firdoussi, L. F. (2020). Assessing distance learning in higher education during the COVID-19 pandemic. Education Research International, (13), 1-14. https://doi.org/10.115 5/2020/8890633.
  • Karacaoğlu, M., Karakuş, N., Esendemir, N. ve Ucuzsatar, N. (2021). Uzaktan eğitim üzerine bir araştırma: Türkçe öğretmenleriyle mülakatlar. International Journal of Language Academy, 9(1), 124-144.
  • Karbeyaz, A. ve Kurt, M. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim bilişim ağı (eba) ile ilgili öğretmen tutumları: Bir karma yöntem çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 24(84), 39-66.
  • Karbeyaz, A. ve Kurt, M. (2021). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretime katkısı hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir İnceleme. İstanbul Journal of Social Science, (29), 1-20.
  • Mansur, H., Jumadi, Mastur, Utama, A. H. ve Prastitasari, H. (2021). The problem of distance learning during the covid 19 pandemic. Ilkogretim Online - Elementary Education Online, 20(4), 168-175.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021, Nisan 23). Eğitimde FATİH projesi.Web: http://fatihproje- si.meb.gov.tr/about.html adresinden 23 Nisan 2021’de alınmıştır.
  • Swan, K. (2002). Building learning communities in online courses: the importance of interaction. Education, Communication and Information, 2(1), 23–49.
  • Syauqi, K., Munadi, S, ve Triyono, M. B. (2020). Students’ perceptions toward vocational education on online learning during the COVID-19 pandemic. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(4), 881-886.
  • Şahin, S. ve Avan, Y. (2020). Değişim yönetimi bağlamında türk eğitim denetim sistemindeki değişimlere ilişkin maarif müfettişlerinin görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(1), 110-122.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. (2021, Nisan 22). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası.Web: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2709&MevzuatTur=1&Mev zuatTertip=5 adresinden 22 Nisan 2021’de alınmıştır.
  • UNESCO. (2021, Nisan 24). COVID-19 Impact on Education. Web: https://en.unesco. org/covid19/educationresponse adresinden 24 Nisan 2021’de alınmıştır.
  • Woo, Y., ve Reeves, T.C. (2007). Meaningful interaction in web-based learning: a social constructivist interpretation. Internet and Higher Education, (10), 15–25.
  • Yeşilyurt, E. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisinin açık bir sistem olarak eğitime yansıması. INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences Sempozyum.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., Mutlu, H. ve Doğanay, G. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları.
  • Young, K. (1998). İnternet addiction: The emergence of a new clinical disorder. Cyberpsychology ve Behavior, 1(3), 237–244.
  • Yu, A. Y., Tian, S. W., Vogel, D., ve Kwok, R. (2010). Can learning be virtually boosted? an investigation of online social networking impacts.Computers and Education, 55(4), 1494–1503.
  • Yüksel, E. A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders- uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, (57), 291–303. https://doi.10.7816/ulakbilge-09-57-11.
Year 2021, Issue: 88, 71 - 97, 26.12.2021

Abstract

References

  • Aktaş, M.C. (2019). Nitel veri toplama teknikleri. O. Karamustafaoğlu ve H. Özmen (Editörler). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık, s.114- 135’deki bölüm.
  • Al-Karaki, J. N., Ababneh, N., Hamid, Y. ve Gawanmeh, A. (2021). Evaluating the effectiveness of distance learning in higher education during COVID-19 global crisis: UAE Educators’ Perspectives. Contemporary Education Technology, 13(3), 1-16.
  • Arıcı, B. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin uzaktan (eba, zoom, meet vb.) programlar üzerinden yaptıkları canlı derslere ilişkin görüşleri. TURAN-CSR International Scientific, 13(49),238-246.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde ve- rilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, (57), 192–206. https://doi.10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Altena, E., Baglioni, C., Espie, C.A., Ellis, J., Gavriloff, D., Holzinger, B. ve Riemann, D. (2020).Dealingwith sleep problems during home confinement due to the COVID- 19 out break: practical recommendations from a task force of the European CBT- I academy. Journal of Sleep Research, Journal of sleep research, 29(4), e13052. https://doi.org/10.1111/jsr.13052.
  • Bakırcı, H. ve Kılıç, K. (2021). Eğitim bilişim ağı video modüllerinin fen bilimleri dersinde kullanımına ilişkin sekizinci sınıf öğrenci görüşlerinin incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty), 18(1), 685-705.
  • Bandura, A. (2002). Growing Primacy of human agency in adaptation and change in the electronic Era. European Psychologist, 7(1), 2–16.
  • Berg, G. V. D. (2020). Context matter: student experiences of interaction in open distance learning. Turkish Online Journal of Distance Education, 21(4), 223-236.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design (Edition 4).Washington: SAGE Publication. Çilek,A., Uçan,A. ve Ermiş, M. (2021). Pandemisürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turan-Csr International Scientific, 13(49), 308-323.
  • Datt, G. ve Singh, G. (2021). Learners’ satisfaction with the website performance of an open and distance learning ınstitution: a case study. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 22(1), 1-20.
  • Downey, A. M. (2021, Nisan 23). Mourning our losses: Finding response (ability) within Covıd-19. Web: https://journals.lib.unb.ca/index.php/antistasis/article/ view/31439 adresinden 23 Nisan 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Firdoussi, S. E., Lachgar, M., Kabaili, H., Rochdi, A., Goujdami, D. ve Firdoussi, L. F. (2020). Assessing distance learning in higher education during the COVID-19 pandemic. Education Research International, (13), 1-14. https://doi.org/10.115 5/2020/8890633.
  • Karacaoğlu, M., Karakuş, N., Esendemir, N. ve Ucuzsatar, N. (2021). Uzaktan eğitim üzerine bir araştırma: Türkçe öğretmenleriyle mülakatlar. International Journal of Language Academy, 9(1), 124-144.
  • Karbeyaz, A. ve Kurt, M. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim bilişim ağı (eba) ile ilgili öğretmen tutumları: Bir karma yöntem çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 24(84), 39-66.
  • Karbeyaz, A. ve Kurt, M. (2021). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretime katkısı hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir İnceleme. İstanbul Journal of Social Science, (29), 1-20.
  • Mansur, H., Jumadi, Mastur, Utama, A. H. ve Prastitasari, H. (2021). The problem of distance learning during the covid 19 pandemic. Ilkogretim Online - Elementary Education Online, 20(4), 168-175.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021, Nisan 23). Eğitimde FATİH projesi.Web: http://fatihproje- si.meb.gov.tr/about.html adresinden 23 Nisan 2021’de alınmıştır.
  • Swan, K. (2002). Building learning communities in online courses: the importance of interaction. Education, Communication and Information, 2(1), 23–49.
  • Syauqi, K., Munadi, S, ve Triyono, M. B. (2020). Students’ perceptions toward vocational education on online learning during the COVID-19 pandemic. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(4), 881-886.
  • Şahin, S. ve Avan, Y. (2020). Değişim yönetimi bağlamında türk eğitim denetim sistemindeki değişimlere ilişkin maarif müfettişlerinin görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(1), 110-122.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. (2021, Nisan 22). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası.Web: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2709&MevzuatTur=1&Mev zuatTertip=5 adresinden 22 Nisan 2021’de alınmıştır.
  • UNESCO. (2021, Nisan 24). COVID-19 Impact on Education. Web: https://en.unesco. org/covid19/educationresponse adresinden 24 Nisan 2021’de alınmıştır.
  • Woo, Y., ve Reeves, T.C. (2007). Meaningful interaction in web-based learning: a social constructivist interpretation. Internet and Higher Education, (10), 15–25.
  • Yeşilyurt, E. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisinin açık bir sistem olarak eğitime yansıması. INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences Sempozyum.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., Mutlu, H. ve Doğanay, G. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları.
  • Young, K. (1998). İnternet addiction: The emergence of a new clinical disorder. Cyberpsychology ve Behavior, 1(3), 237–244.
  • Yu, A. Y., Tian, S. W., Vogel, D., ve Kwok, R. (2010). Can learning be virtually boosted? an investigation of online social networking impacts.Computers and Education, 55(4), 1494–1503.
  • Yüksel, E. A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders- uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, (57), 291–303. https://doi.10.7816/ulakbilge-09-57-11.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Aytekin Karbeyaz This is me

Kübra Yurtdakal This is me

Murat Kurt This is me

Publication Date December 26, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 88

Cite

APA Karbeyaz, A., Yurtdakal, K., & Kurt, M. (2021). ÖĞRENCİLERİN COVİD 19 SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ YAŞADIĞI SORUNLAR VE OLASI ÇÖZÜM YOLLARI. EKEV Akademi Dergisi(88), 71-97.