Bu çalışmanın amacı, 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki “Çevre Sorunları”
konulu etkinlikleri disiplinlerarası öğretim yaklaşımı doğrultusunda incelemektir.
Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi
yoluyla çözümlenmiştir. Veriler A1 ve A2 kodlu 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları
incelenmesi ile elde edilmiştir. Her iki kitapta toplamda 16 adet “çevre sorunları” konulu
etkinlik tespit edilmiştir. Etkinliklerin kitaplardaki tüm etkinliklere oranı A1 kodlu kitapta
%9,01, A2 kodlu ders kitabında %3,54 olarak tespit edilmiştir Bu etkinliklerin Türkçe,
Fen Bilimleri, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersleriyle ilişkili oldukları saptanmıştır.
“Çevre sorunları” konulu etkinlikler toplamda farklı on altı Türkçe, altı Fen Bilimleri,
bir Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi ile ilişkilendirilmiştir. “Çevre sorunları” konulu
etkinliklerle ilişkili olduğu saptanan kazanımların o dersteki tüm kazanımlar içerisindeki
oranı %1 ile %11 arasında değişmektedir. Sosyal bilgiler ders kitaplarındaki
“Çevre Sorunları” konulu etkinliklerin beşinci sınıf zorunlu dersler (yabancı dil hariç) kapsamında
disiplinlerarası anlayışa göre yetersiz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Sosyal Bilgiler Öğretimi Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı Sosyal Bilgiler Ders Kitapları Çevre Sorunları.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 88 |