Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin cinsel istismarcıların karakteristik
özelliklerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden
biri olan durum çalışma deseni kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılarak, okul öncesi öğretmenlerin, cinsel istismarcıların istismarı uyguladıkları
dönemdeki yaş grupları, kurbanlara yakınlık dereceleri, kurbanlarını kandırmak ve
onların güvenlerini kazanmak için kullandıkları yöntemler, karakteristik özellikleri,
fiziksel görünümleri, eğitim düzeyleri ve meslekleri hakkındaki görüşleri alınmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Sivas ili merkezinde çalışan okul öncesi öğretmenleri
oluşturmuştur. Çalışmada, amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme ve maksimum
çeşitlilik örnekleme türü kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, 25 okul öncesi öğretmeni
ile görüşme yapılmıştır. Görüşme kayıtlarını araştırma metinlerine dönüştürmede, gizlilik
ilkesi gereği çalışma grubundaki bireylere takma isimler verilerek verilerin birbirleri ile
karışmasının önüne geçilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 73 |