Bu araştırmanın amacı, sınıf eğitimi 4. sınıf öğretmen adaylarının din eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 50 sınıf öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Araştırma bilimsel araştırma yöntemlerinden biri olan nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde tasarlanmış olup 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde
uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi basamaklarına uygun olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının, din eğitimine olumlu baktıkları sonucuna varılmıştır. Öğretmen adayları, çocuğun dini bilgileri
edinerek doğru ile yanlışı, iyi ile kötüyü ayırt edebilmesi ve ahlaklı bir yaşam sürmesi için din eğitiminin gerektiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca katılımcılar, din eğitiminin çocuklara
verilmesinin herhangi bir probleme yol açmayacağı görüşünü savunmakla beraber, bu eğitimin öneminden dolayı eğitimcilerin, verdikleri eğitim ve bilgilerin yanlış olmamasına dikkat etmeleri gerektiği görüşünü savunmuşlardır. Araştırmada elde edilen bir diğer veri ise, din eğitimini veren eğitimcilerin bu alanda uzmanlaşmış olması, çocukların anlayabileceği seviyede eğitimin verilmesi, eğitim verilirken daha çok somut örnekler üzerinden dersin işlenmesi ve bireyin aktif olarak katılacağı etkinliklerin merkeze alınarak
konuların işlenmesi gerektiğidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 74 |