Research Article
BibTex RIS Cite

GENÇLERİN KÜLTÜREL DEĞER ALGILARININ TOPLUMSAL AİDİYET ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: ETNOSPORLARLA İLGİLENİMİN MODERATÖR ROLÜ

Year 2018, Issue: 74, 309 - 323, 28.09.2018

Abstract

Bu araştırmada gençlerin kültürel değer algılarının, toplumsal aidiyet algıları üzerindeki etkileri Etnosporlarla ilgilinim düzeyleri açısından incelenmiştir. Bu doğrultuda, kültürel değer algısının bileşenleri olan kültürel dikey kolektivizm, kültürel yatay kolektivizm, kültürel dikey bireysellik ve kültürel yatay bireyselliğin, toplumsal aidiyeti
oluşturan; toplumsallık duygusu, toplumsal sorumluluk ve fedakârlık ile toplumsal ilgi üzerindeki etkilerinin Etnosporlarla ilgilenim açısından tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Araştırma kapsamında 2018 yılında İstanbul’da düzenlenen Etnospor Kültür Festivali’ne izleyici olarak katılan 1000 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere, araştırma
modeli doğrultusunda geliştirilen hipotezlerin test edilmesi amacıyla STATA 15 yazılımı kullanılarak doğrusal ve hiyerarşik regresyon analizleri uygulanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda kültürel yatay kolektivizm ile kültürel dikey kolektivizm değişkenlerinin toplumsal aidiyet algısının alt bileşenlerinin tamamı üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.
Etnosporlarla ilgilenimin ise kültürel yatay ve dikey kolektivizm ile toplumsal sorumluluk ve fedakarlık arasındaki ilişkide pozitif moderatör etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Alexandris, K., Tsaousi, E., & James, J. (2007). Predicting sponsorship outcomes from attitudinal constructs: The case of a professional basketball event. Sport Marketing Quarterly, 16(3), 130.
  • Başar, E. E. (2018). Uluslararası Spor organizasyonlarında ulusal markaların sponsorluk faaliyetlerinin incelenmesi: Sponsora yönelik tutumun aracılık etkisi ve etkinlikle ilgilenimin moderatör rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(1), 157-176.
  • Bilgin, N. (1999). Evrenselcilik-farkçılık geriliminde kollektif kimlik. Sistem Yayıncılık.
  • Chiou, J. S. (2001). Horizontal and vertical individualism and collectivism among college students in the United States, Taiwan, and Argentina. The Journal of Social Psychology, 141(5), 667-678.
  • Erciş, A. ve Türk, B. (2016). Etik çerçevesinde tüketim, tüketici ve çevre: Ekolojik okuryazarlığın moderatör rolü, Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 20(2), 1- 24.
  • Furman, G. C. (1998). Postmodernism and community in schools: Unraveling the paradox. Educational Administration Quarterly, 34(3), 298-328.
  • Güngör, E. (1997). Ahlak psikolojisi ve sosyal ahlak. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Hofstede, G. (1985). The interaction between national and organizational value systems [1]. Journal of management studies, 22(4), 347-357.
  • Kagitcibasi, C. (2005). Autonomy and relatedness in cultural context: Implications for self and family. Journal of cross-cultural psychology, 36(4), 403-422.
  • Kurtulus, K. (1998). Pazarlama araştırmaları. Istanbul: Istanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Li, F., & Aksoy, L. (2007). Dimensionality of individualism - collectivism and measurement equivalence of Triandis and Gelfand’s scale. Journal of Business and Psychology, 21(3), 313-329.
  • McMillan, J. H. (1996). Educational research: Fundamentals for the consumer. Harper Collins College Publishers, 10 East 53rd Street, New York, NY 10022; World Wide Web: http://www. harpercollins. com/college.
  • Sayar, K. (2003). Sosyokültürel açıdan kişilik bozuklukları, Yeni Symposium, 41(2), 71- 77. Soenens, B., Park, S. Y., Mabbe, E., Vansteenkiste, M., Chen, B., Van Petegem, S., &
  • Brenning, K. (2018). The moderating role of vertical collectivism in south- korean adolescents’ perceptions of and responses to autonomy-supportive and controlling parenting. Frontiers in psychology, 9, 1080.
  • Thuesen, V. (2002). Social support, sense of community and self-perceived health, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gonzaga University, USA.
  • Ülken, H. Z. (2001). Bilgi ve değer, (2. Baskı), İstanbul: Ülken Yayınları.
Year 2018, Issue: 74, 309 - 323, 28.09.2018

Abstract

References

  • Alexandris, K., Tsaousi, E., & James, J. (2007). Predicting sponsorship outcomes from attitudinal constructs: The case of a professional basketball event. Sport Marketing Quarterly, 16(3), 130.
  • Başar, E. E. (2018). Uluslararası Spor organizasyonlarında ulusal markaların sponsorluk faaliyetlerinin incelenmesi: Sponsora yönelik tutumun aracılık etkisi ve etkinlikle ilgilenimin moderatör rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(1), 157-176.
  • Bilgin, N. (1999). Evrenselcilik-farkçılık geriliminde kollektif kimlik. Sistem Yayıncılık.
  • Chiou, J. S. (2001). Horizontal and vertical individualism and collectivism among college students in the United States, Taiwan, and Argentina. The Journal of Social Psychology, 141(5), 667-678.
  • Erciş, A. ve Türk, B. (2016). Etik çerçevesinde tüketim, tüketici ve çevre: Ekolojik okuryazarlığın moderatör rolü, Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 20(2), 1- 24.
  • Furman, G. C. (1998). Postmodernism and community in schools: Unraveling the paradox. Educational Administration Quarterly, 34(3), 298-328.
  • Güngör, E. (1997). Ahlak psikolojisi ve sosyal ahlak. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Hofstede, G. (1985). The interaction between national and organizational value systems [1]. Journal of management studies, 22(4), 347-357.
  • Kagitcibasi, C. (2005). Autonomy and relatedness in cultural context: Implications for self and family. Journal of cross-cultural psychology, 36(4), 403-422.
  • Kurtulus, K. (1998). Pazarlama araştırmaları. Istanbul: Istanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Li, F., & Aksoy, L. (2007). Dimensionality of individualism - collectivism and measurement equivalence of Triandis and Gelfand’s scale. Journal of Business and Psychology, 21(3), 313-329.
  • McMillan, J. H. (1996). Educational research: Fundamentals for the consumer. Harper Collins College Publishers, 10 East 53rd Street, New York, NY 10022; World Wide Web: http://www. harpercollins. com/college.
  • Sayar, K. (2003). Sosyokültürel açıdan kişilik bozuklukları, Yeni Symposium, 41(2), 71- 77. Soenens, B., Park, S. Y., Mabbe, E., Vansteenkiste, M., Chen, B., Van Petegem, S., &
  • Brenning, K. (2018). The moderating role of vertical collectivism in south- korean adolescents’ perceptions of and responses to autonomy-supportive and controlling parenting. Frontiers in psychology, 9, 1080.
  • Thuesen, V. (2002). Social support, sense of community and self-perceived health, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gonzaga University, USA.
  • Ülken, H. Z. (2001). Bilgi ve değer, (2. Baskı), İstanbul: Ülken Yayınları.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sertaç Erciş This is me

Publication Date September 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 74

Cite

APA Erciş, S. (2018). GENÇLERİN KÜLTÜREL DEĞER ALGILARININ TOPLUMSAL AİDİYET ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: ETNOSPORLARLA İLGİLENİMİN MODERATÖR ROLÜ. EKEV Akademi Dergisi(74), 309-323.