Bu araştırma ağrı ilinde 2017-2018eğitim öğretim yılında eğitim gören ortaöğretim öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin farklı demografik değişkenler açısından belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, gerek eğitim gerekse de spor bilimleri alanlarında yaygın olarak kullanılan görgül (gözleme dayalı) araştırma modellerinden “Tarama Modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu ağrı ilinde ortaöğretimde eğitim gören 166 kız, 122 erkek toplamda 288 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak, Kocatürk (1982) tarafından geliştirilen “Saldırganlık Envanterinden” yararlanılarak Tuzgöl (1998) tarafından geliştirilen “Saldırganlık Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, İki bağımsız değişken ile saldırganlık düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek için Independent- Samples T testi ve ikiden fazla değişken ile saldırganlık düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek için ise One-Way Anova testi yapılmıştır. Araştırmada analizler için
elde edilen sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerden 260’nın spor yaptığı, 28 öğrencinin ise sporla ilgilenmediği spor yapan
öğrencilerin çoğunluğunun atletizm, basketbol ve futbol branşları ile ilgilendikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunlukla haftada 1 saat ve altı spor
yaptığı aynı zamanda eğlence amaçlı spor yaptıkları belirlenmiştir. Demografik özellikler incelendiğinde, cinsiyet, spor yapma durumu, spor branşı ve spor sürelerinde anlamlı
düzeyde farklıların olduğu, sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 75 |