Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin özengen müzik eğitimi alıp almama durumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkileri belirlemektir. Tarama
modelinde olan araştırmanın çalışma grubunu Ankara ili içinde bulunan 4 farklı ilçeden toplam 8 okulda okuyan 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (n=613). Öğrencilerin özengen müzik eğitimi alıp almama durumu ile ilgili veriler, hazırlanan kişisel bilgi formu ile akademik başarıları ise sene sonu karne not ortalamaları ile belirlenmiştir. Veriler,
araştırmanın amaçlarına uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak karşılaştırılıp, değerlendirilmiştir. Eğitimi alınan müzik dalı, eğitim alınan süre ve haftalık ders saati değişkenlerine göre farklılıklar göstermekle beraber, özengen müzik eğitimi alan öğrencilerin akademik başarılarının, özengen müzik eğitimi almayanlara göre daha yüksek olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 76 |