Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesi öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı ile iletişim becerileri arasındaki yordayıcı ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel
araştırma tekniklerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim gören
385 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin sosyal medya bağımlılığını belirlemek için ‘Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği’ ve iletişim becerilerini belirlemek için ‘İletişim Becerileri Ölçeği’ ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler için, SPSS programı aracılığı ile, betimsel analizler, Pearson korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon
analizi testleri uygulanmıştır. Araştırmada iletişim becerilerinin, sosyal medya bağımlığının %12.4’ ünü yordadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen verilere göre öğrencilerin
sosyal medya bağımlılık düzeyinin orta, iletişim becerileri düzeyinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal medya bağımlılığı ve iletişim becerileri
arasında ters yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Eğitim Fakültesi Öğrencileri Sosyal Medya İletişim İletişim Becerileri Sosyal Medya Bağımlılığı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 78 |