Öğrenciler, farklı etkinliklerle yazma becerilerini geliştirme gayreti içerisindeler ve eğitmenler de öğrencilerinin bu gayretlerini gerçekleştirmelerinde yardımcı olmak için
oldukça fazla vakit ayırmaktalar. Oysaki yazma becerisi bir bütün olarak geliştirilebilir bir beceri olmaktan çok kısım kısım geliştirilmelidir. Geliştirilmesi gereken bu kısımlarda
bir tanesi İngilizce yazımda birleşik zarflardır. Bu zarfların doğru bir şekilde kullanılması yazı akıcılığını arttırırken herhangi bir yanlış kullanım okuma akıcılığına zarar verecektir.
Bundan dolayı, birleşik zarfların bir metin içerisindeki görevi hafife alınmamalıdır. Bu doğrultuda, mevcut çalışmanın amacı öğrenci ve eğitmenlerin birleşik zarf ve yazım
kalitesi arasındaki farkındalığını oluşturmak, öğrencilerin İngilizcede birleşik zarf kullanımlarını geliştirmelerini sağlamak, bu zarfların hatalı kullanımları üzerine bazı
açıklamalarda bulunmak ve son olarak öğrencilerin kullanabilecekleri bir birleşik zarf listesi oluşturmak olarak sıralanabilir. Çalışmanın verisini bir Tercümanlık bölümünde
okuyan 30 öğrenciden toplanan çeşitli etkinlikler oluşturmaktadır. Bu çalışma iki sonuca ulaşmıştır. Bunlardan ilki, öğrencilerin birleşik zarfları kullanırken noktalama işaretlerini
doğru kullanamadıkları, ikincisi ise öğrencilerin İngilizce birleşik zarflarını tam olarak bilmedikleridir. Bu çalışma eğitmenlerin eğitim müfredatlarında birleşik zarflar için ayrı
bir yer ayırmanın faydalı olacağı sonucuna ulaşmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 78 |