Ülkemizde ilk okuma ve yazma öğretiminde; harf, ses, kelime, karma, cümle ve son olarak da ses temelli cümle yöntemleri geçmişten günümüze öğretim programlarında yer
almış ve uygulanmıştır. Teknik farklılıklar gösterse de en uzun süre programlarda yer alan ve uygulanan yöntem, cümle yöntemidir. Çalışmanın amacı; cümle yönteminin, ilk
okuma ve yazma öğretimindeki başarısını, yöntemin uygulama basamakları doğrultusunda belirlemek, genel olarak uygulama ve özel olarak da yöntemin uygulama basamaklarında, yönteme bağlı olumlu-olumsuzlukları tespit etmektir. Çalışmanın evreni, ilk okuma ve yazma öğretimini cümle yöntemi ile yürüten sınıf öğretmenleri, örneklemi ise
çalışmaya katılan ve ilk okuma ve yazma öğretimini cümle yöntemi ile gerçekleştiren 332 sınıf öğretmenidir. Nicel araştırma yöntemi ile betimsel araştırma modeli kullanılan
çalışmada, verilere ulaşmak için oluşturulan veri toplama aracı kullanılmıştır. Öğretimi cümle yöntemi ile gerçekleştiren öğretmenlerden oluşan örnekleme uygulanan veri toplama aracı; öğretmenlerin kişisel özellik ve mesleki bilgilerinin yer aldığı birinci bölüm ve öğretimde uygulanan cümle yönteminin; hazırlık, cümle öğretimi, kelime, hece, harf/
ses ve serbest okuma-yazma aşamaları doğrultusunda süreç ve olumlu-olumsuzluklar ile birlikte değerlendirilen ikinci bölümden oluşmaktadır. Veri toplama aracı ile elde edilen
veriler, istatistik programları ile analiz edilmiş ve bulgular karşılaştırmalı olarak yorumlanıp sonuçlar elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 78 |