Bu çalışma; daha önce yapılmış olan bir yüksek lisans tez çalışmasının, beşli likert ölçeği aracılığıyla farklı bir boyutunu ele almaktadır. Çalışma yüksek lisans tezlerinin giriş bölümlerinin söylem düzenlemesinde algı boyutunda cinsiyetler arası farklılıklardaki değişkenliğin ne yönde olduğunu ortaya koymayı hedeflemektedir, ve bu bağlamda, araştırma, söylem stratejilerinin uygulanması noktasında İngiliz Dili ve Eğitimi alanı üzerine çalışan bay ve bayanlar arasında algı yönünden farklılıklar olduğu varsayımı üzerinden ilerlemektedir. Sonuçlar, Swales’ın düzenlenmiş versiyonundaki modelde sunulan söylem yapısının uygulanmasında cinsiyetler arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Bu sonuç, çalışmanın ortaya attığı varsayımı doğrulamaktadır. Bu noktada, sonuçlar genel olarak modelin düzenlenmiş versiyonundaki yapının uygulanmasında bay katılımcıların bayan katılımcılardan daha fazla önem atfettiğini göstermektedir.
CARS modeli Cinsiyet farklılıkları Algı Yükseklisans Tezi Giriş Bölümleri Söylem Stratejileri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 58 |