Bu araştırmanın amacı ilkokul öğretmen ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sistemi hakkındaki
görüşlerini belirlemektir. Ayrıca 60 ayını dolduran çocukların ilkokula gönderilmelerinin,
uygulamada ortaya koymuş olduğu olumlu veya olumsuz sonuçlara ilişkin öğretmen görüşlerinden
yararlanmak amaçlanmaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda betimsel araştırma
yöntemine başvurulmuştur. Araştırma hem nicel hem de nitel boyutlara sahip olduğundan aynı
zamanda bir karma araştırma örneğidir. Araştırmanın veri toplama aracı olarak da anket ve
görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Siirt ili merkezindeki farklı sosyo – ekonomik
ve kültürel çevrelerde bulunan ilkokul ve ortaokullarında görevli olan bütün öğretmenler
ve okul yönetici oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi olarak seçkisiz örnekleme yöntemlerinden
kolay ulaşılabilen ve random örneklem yöntemine başvurulmuştur. İl merkezindeki 2500
civarındaki öğretmenin yaklaşık %35’ine ulaşılmış ve 535 katılımcıdan yazılı görüş alınmıştır.
Görüşme verilerinin analizinde nicel veriler için SPSS paket programından yararlanılmış; nitel
veriler için de içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında yeni eğitim sisteminin
uygulayıcıları olan öğretmen ve yöneticilerin 4+4+4 eğitim sisteminin hem güçlü hem de zayıf
yönleri konusunda görüşlere sahip oldukları ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri sundukları
saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 58 |