Bu araştırmanın amacı, Kur’an kursuna devam eden kadın öğrencilerin normatif
ve popüler dindarlık tipolojilerine göre dindarlık algılarını analiz etmektedir. Çalışma,
2012-2013 öğretim yılında Kastamonu il merkezindeki iki Kur’an kursuna devam eden
156 kadın öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada,
veri toplama aracı olarak “Dini Yönelim Ölçeği” kullanılmıştır. Çoştu (2009)
tarafından geliştirilen ölçek 37 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin
güvenirlik değeri 0.87’dir. Yapılan çalışma sonunda, Kur’an kursuna giden kadınların
dindarlık algılarının normatif yönde eğilim gösterdiği, bu eğilim üzerinde yaş ve meslek
değişkenlerinin etkili faktörler olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 58 |