Din eğitiminin temellendirilmesine yönelik çalışmalar genelde iki amaca yöneliktir:
Bu alanın meşruluğunu ya da nasıl olması gerektiğini açıklamak. Özellikle çağdaş
yaklaşımlarla mukayese ederek din eğitimine yön verme gayreti, bu alanın pratiğe dönük
temellerinin üzerinde düşünmenin gerekçelerini kuvvetlendirmektedir. Makalede bu
çabadan kaynaklanan bir tespitten hareketle din eğitiminin psikolojik temeli üzerinde
değerlendirmeler yapılacaktır. Din eğitiminde çağdaş yaklaşımların gerektirdiği paradigmayı
destekleyen bir psikolojik yaklaşım geliştirilerek, davranış kavramı etrafında
psikolojik analizle desteklenmiş bir eğitim anlayışı din eğitimine uyarlanarak genel bir
değerlendirme yapılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 58 |