COVID-19 pandemisi sebebiyle okullarda uzaktan eğitime geçilmesi hem öğretmenler hem de öğrenciler
açısından birtakım sorunları beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada
COVID-19 pandemi sürecinde EBA ile ilgili olumlu tutuma sahip öğretmenlerin, EBA
canlı ders uygulaması kullanımında karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma
yöntemine göre yürütülen bu çalışmada veriler, EBA tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır.
Çalışmaya katılan 96 öğretmen arasından yüksek tutuma sahip 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme
gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler öncelikle yazıya dönüştürülmüş,
sonrasında bir nitel veri analiz programı yardımıyla içerik analizine tabi tutulmuştur.
Verilerden ortak veya benzer olanlar kodlanarak aynı tema altında toplanmıştır. Analiz
sonuçları modeller ve grafikler kullanılarak ifade edilmiştir. Çalışma bulgularına göre,
öğretmenler uzaktan eğitime geçildiği ilk zamana kıyasla EBA’nın geliştirildiğini ancak
hala altyapısının yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin canlı ders uygulamalarında karşılaştığı
sorunlar genel olarak, internet altyapı yetersizliği, öğrencilerin teknolojik donanım (bilgisayar, akıllı telefon, tablet vb.) eksikliği,
öğrencilerde motivasyon düşüklüğü ve dikkat dağınıklığı, ölçme-değerlendirme araçlarının yetersizliği durumlarıdır.
Öğretmenler genel olarak hem öğrenciler hem de öğrenci velileriyle iletişimini sürdürmüştür.
Öğrencilerde devamsızlığın arttığı, akademik başarının ise düştüğü öğretmenler
tarafında dile getirilmiştir. Öğretmenler canlı derslerini genellikle dijital uygulamalardan yararlanarak
sürdürmüşlerdir. Bunun yanında konu tekrarı amacıyla öğrencilerini
ödevlendirmede EBA’nın çeşitli içeriklerinden yararlanmışlardır. Ayrıca öğretmenler,
EBA’nın içerik ve altyapı yönünden geliştirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 87 |