Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE GİTAR ALANINDA YAYINLANMIŞ MAKALELERİN ANALİZİ

Year 2021, Issue: 87, 307 - 320, 21.09.2021

Abstract

Karma desen yöntemlerinden “Keşfedici Sıralı Karma Yöntem” deseninden yararlanılarak
hazırlanmış olan bu makalenin amacı; Türkiye’de gitar alanında yayınlanmış
olan makalelerin mevcut durumunu ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de
gitar alanında yayınlanmış olan makalelerin tümü, örneklemini ise Dergi Park ve SOBİAD veri
tabanında yer alan gitar makaleleri oluşturmaktadır. Bu kapsamda anılan
veri tabanlarındaki gitar makaleleri taranmış ve örneklemi oluşturan 85 makaleye erişim
sağlanmıştır. Belirlenen makaleler; yazar sayısı, yayın yılı, yayınlandığı dergi, araştırma
konusu, araştırma yöntemi, araştırma türü, veri toplama araçları, yayınlandığı alan ve
yayın dili olmak üzere 9 kriter dahilinde analiz edilmiştir. Kriterler belirlenirken literatür
taraması yapılmış ve 3 alan uzmanının görüşü alınmıştır. Araştırma verileri doküman
incelemesi yoluyla toplanmıştır. Bu amaç doğrultusunda örneklemi oluşturan makaleler,
belirtilen kriterlere göre incelenmiş ve incelenen kriterler tablo haline getirilmiştir. İlgili
kriterlerin frekans dağılımı ve yüzdeleri verilerek hazırlanan tablolar yorumlanıp,
araştırmanın sonuçlarına ulaşılmış ve alana katkı sağlayacak birtakım öneriler sunulmuştur.

References

  • Alyörük, G. (2016). Türkiye’de gitar alanında yapılan lisansüstü tezler: bir bibliyografya çalışması. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(35), 55-79.
  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel yöntem ve araştırma teknikleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Ataman, Ö. G. (2009). Ülkemizde flüt ve flüt eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezler. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 341-352.
  • Çetin, A.E., Korkmaz, S., Durmaz, H., Aslan, E., Kaya, S., Paiella, R. and Turkmen, M. (2016). Quantification of multiple molecular fingerprints by dual-resonant perfect absorber. Advanced Optical Materials, 4, 1274-1280.
  • Creswell, J. W., Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research, California: Sage Publications, Inc.ed., Sage.
  • Delikara, A. (2019). Türkiye’de müzik teknolojileri alanında yapılmış lisansüstü tezler. EKEV Akademi Dergisi, 23(79), 1-16.
  • Ece, A.S. (2007). Bilimsel dergilerde yayınlanan müzik makaleleri (bir bibliyografya denemesi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 45-81.
  • Gerekten, S. (2020). Bağlama/saz çalgısı ile ilgili yapılan çalışmalar üzerine bir bibliyografya denemesi. Eurasian Journal of Music and Dance, (17), 391-411.
  • Karkın, A.M. (2011). Müzik bilimleri alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(2), 143-149.
  • Katıtaş, S. (2019). Karma yöntem araştırmalarına bütüncül bir bakış, International Social Sciences Studies Journal,5(49), 6250-6260.
  • Kılıç, I. (2010). Müzik eğitimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. 9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumunda sunuldu, İstanbul.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,15, 179-189.
  • Özer, Z., Demirbatır, R. (2021). Müzik eğitimi ile ilgili tr dizin veri tabanında yayınlanan araştırmaların eğilimlerinin belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 282-304.
  • Özer, Z., Onuray Eğilmez, H. (2021). Türkiye’de piyano eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin eğilimlerinin belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (1), 291-316.
  • Öztutgan, Z. (2016). Türkiye’de gitar alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi ve değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 684- 708.
  • Varış, Y. A. (2012). Türkiye’de viyola üzerine yazılmış lisansüstü tezlerin analizi. The Journal Of Academic Social Science Studies, 5(8), 1247-1260.
  • Varış, Y. A., Akbulut, F., Altıncı, Ç. (2016). Gitarda geçişli parmak yapılandırmasının öğrencilerin çalma becerilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(15), 135-145.
  • Yalçın, G. (2012, Nisan). Türkiye’de lisansüstü düzeyde yapılan gitar konulu tezlerin analizi. 10. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumunda sunuldu, Niğde.
  • Yüksel, T., Güçlü, O. (2021). Türkiye’de klarnet alanı ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Sahne ve Müzik, (12), 60-83.
Year 2021, Issue: 87, 307 - 320, 21.09.2021

Abstract

References

  • Alyörük, G. (2016). Türkiye’de gitar alanında yapılan lisansüstü tezler: bir bibliyografya çalışması. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(35), 55-79.
  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel yöntem ve araştırma teknikleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Ataman, Ö. G. (2009). Ülkemizde flüt ve flüt eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezler. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 341-352.
  • Çetin, A.E., Korkmaz, S., Durmaz, H., Aslan, E., Kaya, S., Paiella, R. and Turkmen, M. (2016). Quantification of multiple molecular fingerprints by dual-resonant perfect absorber. Advanced Optical Materials, 4, 1274-1280.
  • Creswell, J. W., Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research, California: Sage Publications, Inc.ed., Sage.
  • Delikara, A. (2019). Türkiye’de müzik teknolojileri alanında yapılmış lisansüstü tezler. EKEV Akademi Dergisi, 23(79), 1-16.
  • Ece, A.S. (2007). Bilimsel dergilerde yayınlanan müzik makaleleri (bir bibliyografya denemesi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 45-81.
  • Gerekten, S. (2020). Bağlama/saz çalgısı ile ilgili yapılan çalışmalar üzerine bir bibliyografya denemesi. Eurasian Journal of Music and Dance, (17), 391-411.
  • Karkın, A.M. (2011). Müzik bilimleri alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(2), 143-149.
  • Katıtaş, S. (2019). Karma yöntem araştırmalarına bütüncül bir bakış, International Social Sciences Studies Journal,5(49), 6250-6260.
  • Kılıç, I. (2010). Müzik eğitimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. 9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumunda sunuldu, İstanbul.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,15, 179-189.
  • Özer, Z., Demirbatır, R. (2021). Müzik eğitimi ile ilgili tr dizin veri tabanında yayınlanan araştırmaların eğilimlerinin belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 282-304.
  • Özer, Z., Onuray Eğilmez, H. (2021). Türkiye’de piyano eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin eğilimlerinin belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (1), 291-316.
  • Öztutgan, Z. (2016). Türkiye’de gitar alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi ve değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 684- 708.
  • Varış, Y. A. (2012). Türkiye’de viyola üzerine yazılmış lisansüstü tezlerin analizi. The Journal Of Academic Social Science Studies, 5(8), 1247-1260.
  • Varış, Y. A., Akbulut, F., Altıncı, Ç. (2016). Gitarda geçişli parmak yapılandırmasının öğrencilerin çalma becerilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(15), 135-145.
  • Yalçın, G. (2012, Nisan). Türkiye’de lisansüstü düzeyde yapılan gitar konulu tezlerin analizi. 10. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumunda sunuldu, Niğde.
  • Yüksel, T., Güçlü, O. (2021). Türkiye’de klarnet alanı ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Sahne ve Müzik, (12), 60-83.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kaan Öztutgan This is me

Publication Date September 21, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 87

Cite

APA Öztutgan, K. (2021). TÜRKİYE’DE GİTAR ALANINDA YAYINLANMIŞ MAKALELERİN ANALİZİ. EKEV Akademi Dergisi(87), 307-320.