Öğrencilerin soyut matematik kavramlarını anlamasında matematiksel bilginin farklı
temsil biçimlerinin önemli rolü vardır. Bu çalışmada dördüncü sınıf öğrencilerinin matematiksel
bilgiyi farklı temsil biçimlerine dönüştürebilme becerileri incelenmiştir. Çalışmaya kolay ulaşılabilir örneklemle seçilen
bir devlet okulunun dördüncü sınıfında öğrenim gören 30 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri, açık uçlu sorulardan oluşan
Matematiksel Bilginin Farklı Temsil Biçimleri Testi ile toplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin
testteki her bir sorudan sonra farklı temsil biçimleri arasında dönüşüm yaparken zorlandıkları noktalara
ilişkin görüşleri alınmıştır. Veriler çalışma kapsamında geliştirilen rubrik kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda,
öğrencilerin matematik problemlerinde verilen bilgileri farklı temsil biçimlerinde ifade edebilme becerilerinin
“orta” düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin matematiksel bilgiyi en kolay “tablo”
şeklinde ifade edebildikleri; “grafik” olarak ifade etmekte ise zorlandıkları görülmüştür.
Ayrıca, iki özelliğe ait bilgiler içeren problemlerdeki temsil türleri arasında dönüşüm
yapmakta daha fazla zorluk yaşadıkları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 87 |