Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin dayanıklı tüketim maddesi satın alma değer
boyutları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve satın alma değerlerinin çalışma durumu
ve öğrenci olma durumlarına göre farklılıklarını incelemektir. Bu araştırmada veriler
(N=140) İstanbul Kültür Üniversitesi Psikoloji ve Mühendislik bölümü öğrencileri, üç
ayrı üniversitede görev yapan akademisyenler ve çeşitli mesleklerden diğer yetişkinlerden
toplanmıştır. Araştırmada kullanılan yöntem ilişkisel tarama yöntemidir ve verilerin toplanmasında
örneklem grubuna Perceived Value (PERVAL) ve anket formu uygulanmıştır.
Verilerin toplanması aşamasından sonra elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri
yapılmıştır. Satın alma değer boyutları arasındaki ilişkiyi ve satın alma değerlerinin
çalışma durumu ve öğrenci olma durumlarına göre farklarını sınamak üzere Pearson
Korelasyon Analizi, t Testi kullanılmıştır. Sonuç olarak; tüketicilerin satın alma değer
boyutları arasında anlamlı ilişki olduğu, ancak satın alma değerlerinin çalışma durumu
ve öğrenci olma değişkenlerine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 60 |