Çalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı 2018 fen bilimleri dersi ilkokul 3. sınıf öğretim
programında yer alan canlılar ve yaşam ünitesindeki duyu organları ve görevleri/beş
duyumuz konusunun öğretimini gerçekleştirmek için eğitsel bir oyun etkinliği tasarlanmıştır.
İlkokul düzeyinde eğitsel oyunlar yoluyla beş duyumuz konusunun öğretimine ilişkin sınıf öğretmenlerinin
tasarlanan oyun hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğrenme
yöntemi olarak oyunu kullanma durumları ile oyunla öğretim yöntemine bakış açılarının
tespit etmek amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim/fenomenoloji
yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı
örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu
doğrultuda çalışma grubunu devlet ilkokullarında 3. sınıf fen bilimleri dersi beş duyumuz
konusunun öğretimini yapmış olan 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri
30.06.2020-10.07.2020 tarihleri arasında elde edilmiş ve veriler içerik analizine
tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda; sınıf öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun
oyun yöntemini derslerinde uyguladıkları, oyun yönteminin kalıcı öğrenme
sağladığı ve öğrencilerin derslere aktif katılım oranlarını arttırdığı görüşünde oldukları
belirlenmiştir. Öğretmenlerin eğitsel oyunlar hakkındaki genel düşüncelerinin belirlenmesine ek olarak;
öğretmenler kendilerini oyunu bir öğretim yöntemi olarak kullanma
konusunda yeterli seviyede görmelerine rağmen, bu konuda hizmet öncesi ve hizmet içi
eğitimler ile desteklenmeleri gerektiği sonucuna ulaşılarak eğitsel oyunların kazandırılması
hedeflenen kazanımları karşılar nitelikte olması gerektiği yönünde bir öneri sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 86 |