Research Article
BibTex RIS Cite

BAROK MÜZİĞİ SÜSLEMELERİNDEKİ YORUM FARKLILIKLARINA BİR BAKIŞ

Year 2015, Issue: 64, 295 - 312, 30.10.2015

Abstract

Literatür taraması yöntemiyle yapılan bu çalışmada, müziğe melodik anlamda güzellik,
incelik katan, döneminin kurallarına uygun olarak boşlukları dolduran, aynı zamanda eseri
çok daha ifadeli yapmaya yardımcı olan süslemeler incelenmiştir. Döneminin en önemli bestecilerinden
biri olan G. Muffat'ın bu alanda yaptığı araştırmalar ve bizlere sunduğu bilgiler
araştırılmış ve Barok döneminde diğer bestecilerin yaptığı çalışmalarla karşılaştırılmıştır.
Süslemeleri sadece bir tabloyla vermekle yetinmeyen, aynı zamanda her süslemenin açıklamasını
ve yorum açısından yapılması gerekenleri belirli düşünceye dayanarak anlatan Muffat
araştırması, Bach, Coupoerin, Rameau ve d'Angelbert gibi bestecilerin süsleme tablolarının
yanında arka planda kaldığı tespit edilmiştir. 'Otantik müziğe ilginin arttığı modern dönemde
Muffat araştırmasının önemi ön plana çıkarılmış ve bu eserleri yorumlamak isteyen müzisyenleri
tereddütte bırakan sorulara cevap vermek için belirli tespitlerde bulunulmuştur. Ayrıca
Barok müziğindeki süsleme yorumlarında her ülkenin kendine has kurallarının olduğu ve bu
kuralların bestecilerin tablolarında nasıl kendine yer ettiği incelenmiştir. Bu incelemeler ışığında
çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Bach J. S. (1720). Clavier-büchleinvor wilhelm friedemann bach. Cöthen,. 214-217.
  • ----------Couperin F. (1713). Pieces de clavesin, Paris Livre, I, 74-77.
  • Couperin F. (1717). Explication des Agremennts, et des Signes. Paris. 2-5
  • Feridunoğlu L (2004). Müziğe giden yol, İstanbul: İnkılap Kitabevi, s.87-89
  • Lukas T.F. (1974). Bacilly's remarques curieusesand the seventeenth century air de cour, USA 14-19.
  • Музыкальная энциклопедия - Muzıkalnaya ensıklopediya (1973-1982) (Müzik ansiklopedisi) Moskova 6. bölüm 44-51
  • Pirgon Y. (2010). Süslemelerin batı müziğinde gelişim süreci, e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), Article Number: D0017.
  • Rameau J. P. (1724). Pieces de clavesin, Paris Livre 1. 2-6
  • Sözer V. (2012). Müzik terimleri sözlüğü, Remzi Kitabevi yayınları İstanbul. 24,39,56
  • Wilson D. (2001). Georg muffat on performance practice: The texts from florilegium primum, florilegium secundum, and auserlesene ınstrumental musik, A New Translation... (Publications of the Early Music Institute) Paperback – November 9. USA. 4-18, 26-43.
Year 2015, Issue: 64, 295 - 312, 30.10.2015

Abstract

References

  • Bach J. S. (1720). Clavier-büchleinvor wilhelm friedemann bach. Cöthen,. 214-217.
  • ----------Couperin F. (1713). Pieces de clavesin, Paris Livre, I, 74-77.
  • Couperin F. (1717). Explication des Agremennts, et des Signes. Paris. 2-5
  • Feridunoğlu L (2004). Müziğe giden yol, İstanbul: İnkılap Kitabevi, s.87-89
  • Lukas T.F. (1974). Bacilly's remarques curieusesand the seventeenth century air de cour, USA 14-19.
  • Музыкальная энциклопедия - Muzıkalnaya ensıklopediya (1973-1982) (Müzik ansiklopedisi) Moskova 6. bölüm 44-51
  • Pirgon Y. (2010). Süslemelerin batı müziğinde gelişim süreci, e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), Article Number: D0017.
  • Rameau J. P. (1724). Pieces de clavesin, Paris Livre 1. 2-6
  • Sözer V. (2012). Müzik terimleri sözlüğü, Remzi Kitabevi yayınları İstanbul. 24,39,56
  • Wilson D. (2001). Georg muffat on performance practice: The texts from florilegium primum, florilegium secundum, and auserlesene ınstrumental musik, A New Translation... (Publications of the Early Music Institute) Paperback – November 9. USA. 4-18, 26-43.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tutu Mammadova Aydınoğlu This is me

Publication Date October 30, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 64

Cite

APA Aydınoğlu, T. M. (2015). BAROK MÜZİĞİ SÜSLEMELERİNDEKİ YORUM FARKLILIKLARINA BİR BAKIŞ. EKEV Akademi Dergisi(64), 295-312.