Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerine karşı tutumlarını cinsiyet ve sınıf açısından incelemektir. 213 öğretmen adayından oluşan katılımcı grubu, eğitim teknolojilerine karşı olan tutumları açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları Hacettepe ve Gazi Üniversitelerinin İngiliz Dili Eğitimi bölümlerinde eğitim gören İngilizce öğretmen adaylarıdır. Veri toplama aracı olarak Coşkun ve Birişçi’nin (2012) geliştirdiği eğitimsel teknolojileri tutum anketi kullanılmıştır. Bu anket öğretmenlerin tutumlarını öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerini kullanmaya karşı tutumları, derslerde eğitim teknolojilerini kullanımını destekleme, desteklenmeyen teknoloji kullanımı, teknoloji kullanmamaya karşı tutumlar ve eğitim teknolojilerinin faydaları açısından incelemektedir. Bu çalışmanın sonuçları, İngilizce öğretmen adaylarının teknoloji kullanımına karşı olumlu tutumları olduğunu göstermektedir. Erkek öğretmen adaylarının teknoloji kullanımına karşı daha olumlu tutumlarının oldukları görülmüştür. Sonuç olarak, dördüncü sınıf ve birinci sınıf öğrencileri arasında teknoloji kullanımına karşı istatistiksel farklar olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının eğitimleri süresince teknolojiye karşı olumlu tutumlar geliştirdikleri öne sürülmüştür.
Eğitimsel Teknoloji İngilizce Öğretmen Adayları. Eğitimsel Teknoloji Eğitimsel Teknoloji Eğitimsel Teknoloji, İngilizce Öğretmen Adayları.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 62 |