Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının klasik Türk edebiyatı ve klasik Türk edebiyatı öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda iki araştırma sorusu oluşturulmuş ve bu sorular temelinde çalışma yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü birinci sınıf öğrencilerinden uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen 48 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmuştur. Nitel yaklaşıma dayalı olarak tarama yönteminin kullanıldığı çalışmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiş ve tablolar hâlinde sunulmuştur. Öğrenci görüşlerinden örneklerin verildiği ve daha önce yapılan çalışmaların sonuçlarıyla değerlendirmelerin yapıldığı çalışmada Türkçe öğretmeni adaylarının klasik Türk edebiyatının Türk edebiyatının önemli bir parçası olduğunu, kültür ve gelecek açısından önem arz ettiğini, okullarda klasik Türk edebiyatı eğitiminin verilmesi gerektiğini, klasik Türk edebiyatı öğretiminde bazı sorunlar yaşandığını düşündükleri sonucuna varılmıştır. Çalışmanın sonunda elde edilen verilerden hareketle klasik Türk edebiyatı öğretimi ile ilgili önerilersunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 62 |