Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin kahramanı hayvan olan hikâyeler ilgili görüşlerini belirleyip değerlendirmektir. Nitel yaklaşımın benimsendiği bu araştırma bir özel durum çalışmasıdır. Araştırma, 2019 yılında Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde hizmet veren 7 okul öncesi öğretmeni ile yürütülmüştür. Katılımcı öğretmenlerin tümünün öğrencileri 5-6 yaş grubundadır. Çalışma grubunun seçiminde kolay ulaşılabilir durum örneklemesinden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin çalışmaya katılımında gönüllülük esas alınmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanarak geçerlik-güvenirliği sağlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerinin tamamı sınıfta karakteri hayvan olan hikâyeleri tercih etmektedir. Katılımcı öğretmenler, sınıfta karakteri hayvan olan hikâyeleri; mevcut hikâyelerde hayvan karakterlerin bulunması, hayvan karakterlerin ilgi çekici, öğüt verici olması ve çocukların hoşuna gitmesi sebepleri ile tercih etmektedir. Araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenleri, karakteri hayvan olan hikâyelerin olumlu yanlarını, dil gelişimine destek olma, hayvanlarla ilgili bilgi edinme, hayvan sevgisi kazanma, hayvan korkularını yenme, ekolojik döngüyü öğrenme, çevre ve doğa bilgisi edinme şeklinde ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 83 |