Bu çalışmada, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin çoklu zekâ profilleri ile piyano ve bireysel çalgı ders başarıları; cinsiyet ve sınıf değişkenlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Armstrong (1994) tarafından geliştirilmiş, 80 maddelik “Çoklu Zekâ Alanlarını Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca ilgili değişkenleri elde etmek için yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Ölçek 106 öğrenciye uygulanmıştır, elde edilen verilerin normal dağılıp dağılmadığını anlamak için Kolmogorov Smirnov testi uygulanmış, çıkan sonuçlar neticesinde veriler normal dağıldığı için çoklu grupların karşılaştırılmasında parametrik testlerden ANOVA, ikili grupların karşılaştırmasında ise Independent Sample-T testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; kız öğrencilerin, sözel, görsel, müziksel, bedensel, benlik ve doğa zekâsı profillerinin erkek öğrencilere göre daha gelişmiş olduğu; sınıf düzeyi değişkenine göre ise zekâ profilleri arasında hiç bir fark bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan diğer önemli sonuçlardan bazıları; bireysel çalgı ders notları 60-74 arası olan öğrencilerin sözel zekâ profillerinin, 50-59 arası olan öğrencilerinkine göre daha gelişmiş olduğu; piyano ders notları 0-49 arası notları olan öğrencilerin görsel zekâ profillerinin, 50-74 arası notları olan öğrencilerin görsel zekâ profillerine göre daha gelişmiş olduğu şeklindedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 81 |