Bu çalışmanın amacı Bosna Hersek’te Boşnak dili ile eğitim veren okullarda kullanılan müzik öğretim programının incelenmesidir. Araştırma nitel yaklaşımla ve durum çalışması deseni ile yürütülmüştür. Verilerin toplanması doküman analizi yöntemi ile gerçekleşmiştir. Kullanılan belgeler Orta Bosna Kantonu başkenti Travnik’te bulunan Guca Gora okulundan elde edilmiştir. Belgelerin kontrolü eğitim bakanlığından yapılmıştır. Veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Uzman görüşü alınarak oluşturulan çerçeveye göre veriler sınıflandırılmıştır. Öğretim programı biçimsel yönden, içeriği yönünden, temel yapı ve öğrenme alanları boyutunda, özel amaçlar boyutunda, öğrenme öğretme becerileri boyutunda ve eğitim çıktıları açısından incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Bosna Hersek müzik öğretim programı: yapılandırmacı yaklaşımla hazırlanmıştır; beş boyutlu öğrenme alanı şeklindedir; müzik dersinin amacı müzik kültürü oluşturmaktadır; program genel amaca uygun olarak hazırlanmıştır; kültürel öğelere yer verilmiştir; kazanımlarda hata bulunmaktadır.
This study aims to analyze the music curriculum used in Bosniak schools in Bosnia and Herzegovina. The research was conducted with a qualitative approach and case study design. Data were collected through the document analysis method. The documents were obtained from the Guca Gora school in Travnik, the capital of the Central Bosnia Canton. The documents were checked on the Ministry of Education website. The data were analyzed with descriptive analysis. The data were classified according to the framework created by taking expert opinions. The curriculum was examined in terms of its form, content, basic structure and learning areas, specific objectives, learning, and teaching skills, and educational outcomes. The following results were determined regarding the music curriculum: it was prepared with a constructivist approach; it is in the form of a five-dimensional learning space; the music course aims to create a music culture; the program has been prepared following the general-purpose; cultural elements are included; there are errors in the acquisitions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 91 |