Research Article
BibTex RIS Cite

FOTOĞRAFİK MODELLEME: FOTOGRAMETRİ TEKNİĞİ İLE VİDEO OYUNLARINDA NESNE-SAHNE TASARIMI

Year 2023, Issue: 93, 342 - 358, 16.03.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1214540

Abstract

Yaşamı oluşturan tüm kültürel, teknolojik, bilimsel kavramlar ve değerler ile sanat sürekli olarak iletişim ve etkileşim halindedir. Gelişen teknoloji ile gerek hikaye anlatımı ve kurgusu gerek görsel tasarımı ile video oyunları, sanat dünyasında kendine yeni bir alan edinmektedir. Özellikle görsel tasarım açısından değerlendirildiğinde, ilk dönem video oyunlarında görseller iki boyutlu grafiklerle oluşturulurken, günümüzde iki boyutlu bu yöntem geliştirilerek, üç boyutlu grafiklere dönüştürülmüştür. Video oyunlarındaki bu dönüşüm ve ilerleme nedenlerinin en başında, gerçeğe en yakın görüntüleri elde etme çabası yatmaktadır. Bu görüntüleri elde etme yöntemlerinden biri de, daha önce haritalama uygulamalarında kullanılan fotogrametri tekniğidir. Fotoğraf tabanlı modelleme yöntemi olan fotogrametri uygulamaları ile gerçek dünyadaki nesneler, araçlar, hatta bina ve sokaklar sanal dünyaya kolaylıkla taşınabilmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda yapılan çalışmada, video oyunlarında olması istenen gerçeklik algısının görsel olarak nasıl arttırılabileceği sorusu yanıtlanmaya çalışılmaktadır. Bu sorudan yola çıkarak fotogrametri yöntemi ile fotoğrafın görsel gücü kullanılarak video oyunlarındaki gerçeklik algısının daha da arttırılabileceği amaçlanmaktadır. Yapılan araştırma ve uygulamaların sonucunda da fotogrametri yönteminin video oyunlarına uygulanabilir hale getirilmesi ile hem üretim sürecinde tasarruf hem de doğada var olan herhangi bir nesnenin video oyunlarına neredeyse gerçeğe en yakın şekilde aktarılabileceği ortaya konmuştur.

References

  • Doyle, F. J. (1963). The Historical development of analytical photogrammetry, Presented at 1963 semi-annual meeting. Photogrammetric engineering. 259-265. Wellesley Island,
  • Egenfeldt-Nielsen, S., Smith, J. H., & Tosca, S. P. (2016). Understanding video games: The Essential introduction. Routledge.
  • Ergün, B. (2016). Sayısal fotogrametri ders notları. Gebze Teknik Üniversitesi.
  • Jarvinen, A. (2009). Gran stylissimo: The Audiovisual elementsand styles in computerand video games in proceedings of computer games and digital cultures. F. Mayra (Ed) In Proceedings of computer games and digital cultures (ss. 113-128). Tampere University Press.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler. Nobel Akademik.
  • Keo, M. (2017). Graphical style in video games [Bachelor’s thesis, Hame University]. Open Repository Theseus
  • Kraus K. (2007). Fotogrametri I, (O. Altan, S. Külür, G. Toz, Z. Duran, M. Çelikoyan, Çev.). Nobel Akademik.
  • Newzoo. (2022). Games markets and reports forecast. https://newzoo.com/products/reports/global-games-market-report adresinden 10.10.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Marangoz, A. M. (2002). Sayısal kameralarla tarihsel yapıların rölevelerinin çıkarılması olanakları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Mason, A. (2016). Making 3D models with photogrammetry. Carleton College
  • Poznanski, A. (2014) "Visual revolution of the vanishing of Ethan Carter." The Astronauts. http://www.theastronauts.com/2014/03/visual-revolution-vanishing-ethan-carter/Erişim tarihi: 21.11.2017
  • De Boer, R. (2017). Creative workflow. https://artbyrens.artstation.com/ adresinden 21.11.2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Watkins, A. (2011). Creating games with unity and maya: How to develop funand marketable 3D Games. Taylor & Francis Publishing.
  • Yiğit, B. (2013). Bilimsel araştırmanın temelleri. S. Baştürk (Ed.) Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (ss. 3-29). Vize.
  • XYZ Dergi. (2010). Fotogrametri nedir? http://www.xyzdergi.com/2010/08/25/fotogrametri-nedir-2 adresinden 24.12.2017 tarihinde erişilmiştir.

Photographic Modeling: Object-Scene Design in Video Games with Photogrammetry Technique

Year 2023, Issue: 93, 342 - 358, 16.03.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1214540

Abstract

With the developing technology, video games are gaining a new field in the art world with both storytelling and editing and visual design. In terms of visual design, while images were created with two-dimensional graphics in the first period video games, they were transformed into three-dimensional graphics in the process. At the beginning of this transformation and progress in video games lies the effort to obtain the most realistic images. With the different use of photogrammetry technique, which is a way of obtaining images Objects, vehicles, even buildings and streets in the real world can be easily transferred to the virtual world. In the study conducted in line with this information, the question of how to visually increase the perception of reality desired in video games is tried to be answered. Based on this question, it is aimed to increase the perception of reality in video games by using the visual power of photography with the photogrammetry method. As a result of all these, it has been revealed that by making the photogrammetry application applicable to video games, both savings in the production process and any object that exists in nature can be transferred to video games in a way that is almost realistic.

References

  • Doyle, F. J. (1963). The Historical development of analytical photogrammetry, Presented at 1963 semi-annual meeting. Photogrammetric engineering. 259-265. Wellesley Island,
  • Egenfeldt-Nielsen, S., Smith, J. H., & Tosca, S. P. (2016). Understanding video games: The Essential introduction. Routledge.
  • Ergün, B. (2016). Sayısal fotogrametri ders notları. Gebze Teknik Üniversitesi.
  • Jarvinen, A. (2009). Gran stylissimo: The Audiovisual elementsand styles in computerand video games in proceedings of computer games and digital cultures. F. Mayra (Ed) In Proceedings of computer games and digital cultures (ss. 113-128). Tampere University Press.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler. Nobel Akademik.
  • Keo, M. (2017). Graphical style in video games [Bachelor’s thesis, Hame University]. Open Repository Theseus
  • Kraus K. (2007). Fotogrametri I, (O. Altan, S. Külür, G. Toz, Z. Duran, M. Çelikoyan, Çev.). Nobel Akademik.
  • Newzoo. (2022). Games markets and reports forecast. https://newzoo.com/products/reports/global-games-market-report adresinden 10.10.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Marangoz, A. M. (2002). Sayısal kameralarla tarihsel yapıların rölevelerinin çıkarılması olanakları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Mason, A. (2016). Making 3D models with photogrammetry. Carleton College
  • Poznanski, A. (2014) "Visual revolution of the vanishing of Ethan Carter." The Astronauts. http://www.theastronauts.com/2014/03/visual-revolution-vanishing-ethan-carter/Erişim tarihi: 21.11.2017
  • De Boer, R. (2017). Creative workflow. https://artbyrens.artstation.com/ adresinden 21.11.2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Watkins, A. (2011). Creating games with unity and maya: How to develop funand marketable 3D Games. Taylor & Francis Publishing.
  • Yiğit, B. (2013). Bilimsel araştırmanın temelleri. S. Baştürk (Ed.) Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (ss. 3-29). Vize.
  • XYZ Dergi. (2010). Fotogrametri nedir? http://www.xyzdergi.com/2010/08/25/fotogrametri-nedir-2 adresinden 24.12.2017 tarihinde erişilmiştir.
Year 2023, Issue: 93, 342 - 358, 16.03.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1214540

Abstract

References

  • Doyle, F. J. (1963). The Historical development of analytical photogrammetry, Presented at 1963 semi-annual meeting. Photogrammetric engineering. 259-265. Wellesley Island,
  • Egenfeldt-Nielsen, S., Smith, J. H., & Tosca, S. P. (2016). Understanding video games: The Essential introduction. Routledge.
  • Ergün, B. (2016). Sayısal fotogrametri ders notları. Gebze Teknik Üniversitesi.
  • Jarvinen, A. (2009). Gran stylissimo: The Audiovisual elementsand styles in computerand video games in proceedings of computer games and digital cultures. F. Mayra (Ed) In Proceedings of computer games and digital cultures (ss. 113-128). Tampere University Press.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler. Nobel Akademik.
  • Keo, M. (2017). Graphical style in video games [Bachelor’s thesis, Hame University]. Open Repository Theseus
  • Kraus K. (2007). Fotogrametri I, (O. Altan, S. Külür, G. Toz, Z. Duran, M. Çelikoyan, Çev.). Nobel Akademik.
  • Newzoo. (2022). Games markets and reports forecast. https://newzoo.com/products/reports/global-games-market-report adresinden 10.10.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Marangoz, A. M. (2002). Sayısal kameralarla tarihsel yapıların rölevelerinin çıkarılması olanakları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Mason, A. (2016). Making 3D models with photogrammetry. Carleton College
  • Poznanski, A. (2014) "Visual revolution of the vanishing of Ethan Carter." The Astronauts. http://www.theastronauts.com/2014/03/visual-revolution-vanishing-ethan-carter/Erişim tarihi: 21.11.2017
  • De Boer, R. (2017). Creative workflow. https://artbyrens.artstation.com/ adresinden 21.11.2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Watkins, A. (2011). Creating games with unity and maya: How to develop funand marketable 3D Games. Taylor & Francis Publishing.
  • Yiğit, B. (2013). Bilimsel araştırmanın temelleri. S. Baştürk (Ed.) Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (ss. 3-29). Vize.
  • XYZ Dergi. (2010). Fotogrametri nedir? http://www.xyzdergi.com/2010/08/25/fotogrametri-nedir-2 adresinden 24.12.2017 tarihinde erişilmiştir.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Uluç Ceylani 0000-0003-1379-3452

Uğur Günay Yavuz 0000-0002-3111-8277

Publication Date March 16, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 93

Cite

APA Ceylani, M. U., & Günay Yavuz, U. (2023). FOTOĞRAFİK MODELLEME: FOTOGRAMETRİ TEKNİĞİ İLE VİDEO OYUNLARINDA NESNE-SAHNE TASARIMI. EKEV Akademi Dergisi(93), 342-358. https://doi.org/10.17753/sosekev.1214540