Research Article
BibTex RIS Cite

A Review Of London College of Music (LCM) Classical Guitar Grade Books In Terms Of Content

Year 2023, Issue: 93, 31 - 46, 16.03.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1228356

Abstract

The aim of this study is to examine the LCM classical guitar books in terms of content. The research has a descriptive design based on the scanning model, one of the qualitative research methods. In the research, 8 books published by LCM publications affiliated with the University of West London, in accordance with the content of the LCM classical guitar level exams, for the purpose of studying for the exams, and the technical study, works, discussion, sight-reading and hearing test sections of the books were examined by documentary scanning method. As a result of the research, in the technical work section, homo and polyphonic scales, arpeggios and chords are included, 8 work pieces are composed by 2 composers, legato, staccato, harmonic and bare techniques are the most used playing techniques in the work pieces, most of the pieces belong to the contemporary period, In addition to polyphonic pieces at 5 levels, monophonic pieces are also included, in the discussion sections at advanced levels, questions about the harmonic and form structures of the pieces are included. The results were obtained as well as the subjects such as form information.

References

  • Akınönder, O., & Canakay, E. U. (2021). Uluslararası sertifikalı Londra müzik koleji (london college of music-lcm) müzik eğitim programının özengen piyano eğitimindeki yeri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 764-779. https://doi.org/10.53444/deubefd.1030900
  • Altundağ, M. (2022). Türkiye’de özengen müzik eğitiminde london college of music uluslararası sertifika programı ve sınav aşamalarının işlevselliği (Tez No. 742286) [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Basut, F. (2013). Türkiye’de uygulanan kraliyet müzik okulu sınavlarının etki ve sonuçlarına yönelik bir değerlendirme: Bursa ili örneği (Tez No. 358315) [Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Duruman, N. Z., & Yıldırım Orhan, Ş. (2019). Amatör çalgı öğretimine yönelik sertifika sınav programlarının öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Online Journal of Music Sciences ,4 (2), 182-197. https://doi.org/10.31811/ojomus.642240
  • Gökalp, O. (2019). Royal akademide kullanılan klasik gitar metotlarının study/etude bölümündeki çalışma parçalarının incelenmesi (Tez No. 601547) [Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Güleç, E. (2021). London college of music ve royal academy of music keman öğretimi kitaplarının öğretim elemanı görüşlerine yönelik karşılaştırılmalı analizi ve değerlendirilmesi (Tez No. 662310) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi – kavramlar ilkeler teknikler. (35. baskı). Nobel.
  • LCM. (2022). Classical Guitar: Grade 1-8, University of West London, LCM Publications.
  • LCME. (2022). University of West London London College of Music Examinations, https://lcme.uwl.ac.uk/about sayfasından erişilmiştir.
  • Özerdem, D. M. (2021). Londra Trinity Koleji sertifikalı müzik eğitim programı piyano dalının özengen müzik eğitimi açısından incelenmesi (Tez. No. 672516) [Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tunçer, D. (2018, Kasım 25-30). ABRSM müzik sınavlarında uygulanan işitsel test materyallerinin kullanımına ve ulaşılabilirliğine yönelik öğretmen görüş ve önerileri [Kongre sunum özeti]. 4th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT), Budapeşte, Macaristan.

LONDON COLLEGE OF MUSIC (LCM) KLASİK GİTAR SEVİYE KİTAPLARININ İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ

Year 2023, Issue: 93, 31 - 46, 16.03.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1228356

Abstract

Bu çalışmanın amacı, LCM klasik gitar kitaplarının içerik bakımından incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden tarama modeline dayalı betimsel bir desene sahiptir. Araştırmada University of West London’a bağlı LCM yayınları tarafından, LCM klasik gitar seviye sınavlarının içeriğine uygun olarak, sınavlara yönelik çalışma amaçlı basılan 8 kitap edinilmiş ve kitapların teknik çalışma, eserler, tartışma, deşifre ve işitme testi bölümleri belgesel tarama yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda teknik çalışma bölümünde tek ve çift sesli diziler, arpejler ve akorların bulunduğu, 8 çalışma parçasının 2 besteci tarafından bestelendiği, çalışma parçalarında legato, staccato, harmonik ve bare tekniklerinin en çok kullanılan çalım teknikleri olduğu, eserlerin büyük çoğunluğunun çağdaş döneme ait olduğu, ilk 5 seviyede çok sesli eserlerin yanı sıra tek sesli eserlere de yer verildiği, ileri seviyelerde tartışma bölümlerinde eserlerin armonik ve form yapılarına yönelik sorulara yer verildiği, işitme testi bölümlerinde melodik ve ritmik işitme, aralık bilgisi gibi konuların yanı sıra, kadans, modülasyon, ton bilgisi, form bilgisi gibi konulara da yer verildiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

References

  • Akınönder, O., & Canakay, E. U. (2021). Uluslararası sertifikalı Londra müzik koleji (london college of music-lcm) müzik eğitim programının özengen piyano eğitimindeki yeri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 764-779. https://doi.org/10.53444/deubefd.1030900
  • Altundağ, M. (2022). Türkiye’de özengen müzik eğitiminde london college of music uluslararası sertifika programı ve sınav aşamalarının işlevselliği (Tez No. 742286) [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Basut, F. (2013). Türkiye’de uygulanan kraliyet müzik okulu sınavlarının etki ve sonuçlarına yönelik bir değerlendirme: Bursa ili örneği (Tez No. 358315) [Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Duruman, N. Z., & Yıldırım Orhan, Ş. (2019). Amatör çalgı öğretimine yönelik sertifika sınav programlarının öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Online Journal of Music Sciences ,4 (2), 182-197. https://doi.org/10.31811/ojomus.642240
  • Gökalp, O. (2019). Royal akademide kullanılan klasik gitar metotlarının study/etude bölümündeki çalışma parçalarının incelenmesi (Tez No. 601547) [Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Güleç, E. (2021). London college of music ve royal academy of music keman öğretimi kitaplarının öğretim elemanı görüşlerine yönelik karşılaştırılmalı analizi ve değerlendirilmesi (Tez No. 662310) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi – kavramlar ilkeler teknikler. (35. baskı). Nobel.
  • LCM. (2022). Classical Guitar: Grade 1-8, University of West London, LCM Publications.
  • LCME. (2022). University of West London London College of Music Examinations, https://lcme.uwl.ac.uk/about sayfasından erişilmiştir.
  • Özerdem, D. M. (2021). Londra Trinity Koleji sertifikalı müzik eğitim programı piyano dalının özengen müzik eğitimi açısından incelenmesi (Tez. No. 672516) [Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tunçer, D. (2018, Kasım 25-30). ABRSM müzik sınavlarında uygulanan işitsel test materyallerinin kullanımına ve ulaşılabilirliğine yönelik öğretmen görüş ve önerileri [Kongre sunum özeti]. 4th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT), Budapeşte, Macaristan.
Year 2023, Issue: 93, 31 - 46, 16.03.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1228356

Abstract

References

  • Akınönder, O., & Canakay, E. U. (2021). Uluslararası sertifikalı Londra müzik koleji (london college of music-lcm) müzik eğitim programının özengen piyano eğitimindeki yeri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 764-779. https://doi.org/10.53444/deubefd.1030900
  • Altundağ, M. (2022). Türkiye’de özengen müzik eğitiminde london college of music uluslararası sertifika programı ve sınav aşamalarının işlevselliği (Tez No. 742286) [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Basut, F. (2013). Türkiye’de uygulanan kraliyet müzik okulu sınavlarının etki ve sonuçlarına yönelik bir değerlendirme: Bursa ili örneği (Tez No. 358315) [Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Duruman, N. Z., & Yıldırım Orhan, Ş. (2019). Amatör çalgı öğretimine yönelik sertifika sınav programlarının öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Online Journal of Music Sciences ,4 (2), 182-197. https://doi.org/10.31811/ojomus.642240
  • Gökalp, O. (2019). Royal akademide kullanılan klasik gitar metotlarının study/etude bölümündeki çalışma parçalarının incelenmesi (Tez No. 601547) [Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Güleç, E. (2021). London college of music ve royal academy of music keman öğretimi kitaplarının öğretim elemanı görüşlerine yönelik karşılaştırılmalı analizi ve değerlendirilmesi (Tez No. 662310) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi – kavramlar ilkeler teknikler. (35. baskı). Nobel.
  • LCM. (2022). Classical Guitar: Grade 1-8, University of West London, LCM Publications.
  • LCME. (2022). University of West London London College of Music Examinations, https://lcme.uwl.ac.uk/about sayfasından erişilmiştir.
  • Özerdem, D. M. (2021). Londra Trinity Koleji sertifikalı müzik eğitim programı piyano dalının özengen müzik eğitimi açısından incelenmesi (Tez. No. 672516) [Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tunçer, D. (2018, Kasım 25-30). ABRSM müzik sınavlarında uygulanan işitsel test materyallerinin kullanımına ve ulaşılabilirliğine yönelik öğretmen görüş ve önerileri [Kongre sunum özeti]. 4th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT), Budapeşte, Macaristan.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Berk Ceviz 0000-0003-1892-6381

Publication Date March 16, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 93

Cite

APA Ceviz, B. (2023). LONDON COLLEGE OF MUSIC (LCM) KLASİK GİTAR SEVİYE KİTAPLARININ İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ. EKEV Akademi Dergisi(93), 31-46. https://doi.org/10.17753/sosekev.1228356