Supply Chain Management Inter-Firm Relationship Disruptive Innovation Tedarik Zinciri Yönetimi Firmalar Arası İlişki Yıkıcı İnovasyon.
The level of innovation in a product should determine the best stage at which inter-relationship collaboration in a supply chain is engaged in developing new products. Unfortunately, there is a lack of consensus in the relevant literature on the specific stage for inter-relationship collaboration in a supply chain in transformative technologies. For example, the inter-relationship collaboration in a supply chain becomes significant at a later stage of disruptive innovation when the most cutting-edge product or technology must be marketed. On the other hand, inter-relationship collaboration in a supply chain should be included in the innovation process at a much earlier stage to ensure a more comprehensive supplier engagement. Several researchers have examined suppliers' role in product innovations; nevertheless, none of the published supplier integration models are directly connected to the issue of at what point suppliers need to be integrated into the product innovation process. Therefore, this article aims to propose a blueprint for inter-relationship collaboration in a supply chain during product innovation phases, with an emphasis on the stage of involvement applicable to both incremental and disruptive innovation. In addition, various aspects concerning inter-relationship collaboration in a supply chain in the different phases of product invention are subjected to an in-depth investigation.
Bir üründeki yenilik düzeyi, yeni ürünler geliştirme sürecinde bir tedarik zincirindeki ilişkiler arası işbirliğinin devreye girdiği en iyi aşamayı belirlemelidir. Dönüştürücü teknolojilerde bir tedarik zincirinde ilişkiler arası işbirliğine yönelik belirli bir aşamaya ilişkin ilgili literatürde fikir birliği eksikliği vardır. Bir tedarik zincirindeki ilişkiler arası işbirliği, yıkıcı yeniliğin daha sonraki bir aşamasında, en son teknoloji ürünü veya teknolojinin pazarlanması gerektiğinde önemli hale gelir. Öte yandan, tedarik zincirindeki ilişkiler arası işbirliği, tedarikçinin sürece daha kapsamlı bir şekilde dâhi olmasını sağlamak için yenilik sürecine çok daha erken bir aşamada dâhil edilmelidir. Birkaç araştırmacı, tedarikçilerin ürün yeniliklerinde oynadığı rolü inceledi; bununla birlikte, yayınlanan tedarikçi entegrasyon modellerinin hiçbiri, tedarikçilerin ürün inovasyon sürecinde hangi noktada entegre edilmesi gerektiği konusuyla doğrudan bağlantılı değildir. Bu nedenle, bu makalenin amacı, hem artımlı yenilik hem de yıkıcı yenilik için geçerli olan katılım aşamasına vurgu yaparak, ürün yenilik aşamalarında bir tedarik zincirinde ilişkiler arası işbirliği için bir plan önermektir. Ek olarak, ürün keşfinin farklı aşamalarında bir tedarik zincirindeki ilişkiler arası işbirliğine ilişkin çeşitli yönler derinlemesine bir araştırmaya tabi tutulur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 94 |