Writing is one of the most complicated language skills, and improving it is highly important. Teachers are those who fosters pupils’ writing skills most. Hence, determining their perceptions of writing is essential in terms of contributions they would make to writing. Accordingly, it was aimed to determine teachers’ perceptions of the concept of writing in this study. A phenomenological design, one of the qualitative methods, was employed. The study group consisted of 97 teachers of Turkish, English, literature, and class working in Hatay. The teachers were asked to complete an open-ended sentence, “Writing is like ……. because ..…..”, in their own words in order to determine their perceptions of the concept of writing. The data were subject to content analysis. The teachers generated 73 metaphors of writing, which were gathered under eight categories. The metaphors generated revealed that all teachers have positive perceptions towards the concept of writing. The study is important as it shows how teachers perceive the concept of writing. It is foreseen that it will guide future research to be conducted in the fields of teacher education and writing education. Consequently, the study is crucial as it raises teachers’ awareness on writing and leads educators and researchers in the field of writing. For future research, it can be suggested that teachers’ motivation and attitude apart from their perception towards writing be investigated so as to obtain more robust results.
Yazma, en karmaşık dil becerilerinden biridir ve onun geliştirilmesi oldukça önemlidir. Öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesine en büyük katkıyı öğretmenler sağlamaktadır. Dolayısıyla, onların yazmaya yönelik algılarının belirlenmesi yazmaya sunacakları katkılar bakımından önemlidir. Bu doğrultuda, bu çalışmada öğretmenlerin yazma kavramına yönelik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desende tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Hatay’da görev yapan Türkçe, İngilizce, edebiyat ve sınıf öğretmenliği branşlarından toplam 97 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin yazma kavramına yönelik algılarını belirlemek amacıyla onlardan çevrimiçi olarak “Yazmak ……… gibidir çünkü ………” şeklindeki bir cümleyi tamamlamaları istenmiştir. Araştırmanın verileri, bir nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Öğretmenler yazma kavramına yönelik toplamda 73 metafor üretmiştir. Bu metaforlar, sekiz kategori altında toplanmıştır. Ortaya çıkan metaforlar, tüm öğretmenlerin yazma kavramına yönelik olumlu bir algıya sahip olduklarını göstermiştir. Çalışma, öğretmenlerin yazma kavramını nasıl algıladıklarını göstermesi açısından önemlidir. Bulguların, öğretmen eğitimi ve yazma öğretimi alanında ileriye yönelik çalışmalara rehberlik edeceği öngörülmektedir. Sonuç olarak, çalışma öğretmenlerin yazma konusundaki bilinçlerini artırması ve yazma alanında eğitimcilere ve araştırmacılara yol göstermesi bakımından değerlidir. Gelecek çalışmalarda, öğretmenlerin yazmaya yönelik algılarının yanında motivasyon ve tutumlarının da araştırılması daha sağlam sonuçlar elde edilebilmesi bakımından önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: Özel Sayı |