Bu araştırmada ortaokul 7. sınıf öğrencileri ile bir görsel kültür imgesi olarak ele aldıkları Van Gogh’un “Yatak Odası” adlı eseri üzerinden görsel kültür imgelerinin öğrencilerin sanatsal çalışmalarına nasıl yansıdığının incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırma sanat temelli nitel bir araştırmadır. Çalışma grubu 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı’nda Doğu Anadolu Bölgesi’nde bir ortaokulda öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Bu araştırma veri toplama aracı olarak beş sorudan oluşan çalışma yaprağı ve sürece ilişkin olarak sanatsal ürünlerden oluşturulmuştur. Bu araştırmanın ilk verileri çalışma yaprağı ile toplanmıştır. Daha sonra öğrencilere “Bu eserin sanatçısı siz olsaydınız eseri nasıl yapardınız?” sorusundan yola çıkılarak resimler yaptırılmış ve sonra araştırmanın ikinci verilerine ulaşılmıştır. Süreç sonunda ise öğrencilerin yapmış oldukları kendi resimleri ile ilgili fikirleri de çalışma yaprağına eklenmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesi nitel veri analizi olan betimsel analiz ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin sanatsal çalışmalarında daha çok yaşadıkları ortam ve toplumsal kültürlerine bağlı kaldıkları ve bazı öğrencilerin ise yaşadıkları olayları yansıtmak amacıyla resimleri ile birtakım mesajlar vermek istedikleri görülmektedir. Öğrencilerin kendi görsel kültür imgeleri ile oluşturdukları kompozisyonları hem renk hem şekil hem de kompozisyon unsurları bağlamında başarılı bir şekilde yansıttıkları görülmüştür. Çalışma yapılan okul müdüründen, öğretmenler ve öğrencilerden alınan olumlu dönütler sonucunda görsel sanatlar öğretmenlerimizin görsel kültür konusunda bilgilenmesi ve görsel sanatlar dersinde daha fazla görsel kültür uygulaması yapılması önerilmektedir.
This research aims to examine how visual culture images are reflected in the students' artistic works through Van Gogh's "Bedroom", which secondary school 7th grade students consider as a visual culture image. This research is an art-based qualitative research. The study group consisted of 7th grade students studying in a medium-sized secondary school in the Eastern Anatolia Region in the 2022-2023 Academic Year. This research was created from a worksheet consisting of five questions as a data collection tool and artistic products related to the process. The first data were collected with a worksheet. Then, the students were asked: "If you were the artist of this work, how would you create it?" Based on the question, pictures were made and then the second data of the research was obtained. At the end of the process, the students' ideas about their own drawings were added to the worksheet. Descriptive analysis, which is a qualitative data analysis, was used to analyze the research data. As a result of the research, it is seen that the students mostly adhere to the environment and social culture in which they live in their artistic works, and some students want to give some messages with their paintings in order to reflect the events they experience. It was observed that the students successfully reflected the compositions they created with their own visual culture images in the context of color, shape and composition elements. As a result of the positive feedback received from the school principal, teachers and students where the study was conducted, it is recommended that our visual arts teachers be informed about visual culture and that more visual culture practices be implemented in visual arts classes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2024 |
Submission Date | November 9, 2023 |
Acceptance Date | February 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 97 |