KURUMSAL OTELLER VE SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Year 2016,
Issue: 12, 187 - 194, 31.12.2016
Ahmet Büyükşalvarcı
,
Mustafa Cüneyt Şapcılar
,
Ahmet Uyaroğlu
Abstract
Bireyler, toplum ve çevre, turizm sektörü ve sektörde faaliyet gösteren işletmeler için en önemli unsurları oluşturmaktadır. İşletmeler tarafından bu unsurlara belirli ölçüde ve kriterlerde yatırım yapılmaktadır. Yapılan yatırımlar sosyal sorumluluk adı altında gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmada turizm sektöründe faaliyet gösteren Dedeman Konya Hotel & Convention Center temel alınmıştır. Araştırmada görüşme tekniği kullanılarak, Dedeman Konya Hotel tarafından eğitim, sağlık ve kültür kapsamında yapılan sosyal sorumluluk projeleri değerlendirilmiştir.
References
- Aktan, Ç. ve Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İgiad Yayınları, İstanbul.
- Aydemir, M. (1999). “Sosyal Sorumluk 8000 (Social Accountability 8000) Standardı”, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 1-11.
- Balı, S. ve Cinel, M. O. (2011). “Bir Rekabet Aracı Olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Odü Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(4), 45-60.
- Çelik, A. (2007). Şirketlerin Sosyal Sorumlulukları, Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İgiad Yayınları, İstanbul.
- Eren, E. (1997). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Der Yayınları, İstanbul.
- Güzel, D. ve Kotan, G.(2013). “Kütüphanelerde Hizmet Kalitesi Ölçümü, Atatürk Üniversitesi Merkezi Kütüphanesi’nde Bir Uygulama”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi,2,11-24.
- İlic, D. K. (2010). “İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Literatür Taraması”, Ege Akademik Bakış, 10(1), 303-318.
- Karatepe, S. (2008). “İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 77-97.
- Minareci, Y. (2007). “Turizm İşletmelerinde Kurumsallaşma ve Sosyal Sorumluluk: Otel İşletmelerinde Bir Uygulama”, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
- Özalp İ., Tonus, H. Z. ve Sarıkaya, M. (2008). “İktisadı ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 69-84.
- Özkol, E., Çelik, M. ve Gönen, S. (2005). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Muhasebenin Sosyal Sorumluluğu, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:27, 134-145.
- Öztürk, M. C. ve Ayman, M. (2008). “Türkiye'de Özel Sektör ve Sosyal Sorumluluk Projeleri”, İLETİ-Ş-İM: Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, Sayı: 9, 145-163.
- Pelit, E., Keleş, Y. ve Çakır, M. (2009). “Otel İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Yönetim ve Ekonomi, 16(2), 19-30.
- Türker, N. ve Uçar, M. (2013). Konaklama İşletmelerinin Sosyal Sorumlulukları, İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(3), 155-183
Year 2016,
Issue: 12, 187 - 194, 31.12.2016
Ahmet Büyükşalvarcı
,
Mustafa Cüneyt Şapcılar
,
Ahmet Uyaroğlu
References
- Aktan, Ç. ve Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İgiad Yayınları, İstanbul.
- Aydemir, M. (1999). “Sosyal Sorumluk 8000 (Social Accountability 8000) Standardı”, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 1-11.
- Balı, S. ve Cinel, M. O. (2011). “Bir Rekabet Aracı Olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Odü Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(4), 45-60.
- Çelik, A. (2007). Şirketlerin Sosyal Sorumlulukları, Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İgiad Yayınları, İstanbul.
- Eren, E. (1997). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Der Yayınları, İstanbul.
- Güzel, D. ve Kotan, G.(2013). “Kütüphanelerde Hizmet Kalitesi Ölçümü, Atatürk Üniversitesi Merkezi Kütüphanesi’nde Bir Uygulama”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi,2,11-24.
- İlic, D. K. (2010). “İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Literatür Taraması”, Ege Akademik Bakış, 10(1), 303-318.
- Karatepe, S. (2008). “İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 77-97.
- Minareci, Y. (2007). “Turizm İşletmelerinde Kurumsallaşma ve Sosyal Sorumluluk: Otel İşletmelerinde Bir Uygulama”, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
- Özalp İ., Tonus, H. Z. ve Sarıkaya, M. (2008). “İktisadı ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 69-84.
- Özkol, E., Çelik, M. ve Gönen, S. (2005). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Muhasebenin Sosyal Sorumluluğu, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:27, 134-145.
- Öztürk, M. C. ve Ayman, M. (2008). “Türkiye'de Özel Sektör ve Sosyal Sorumluluk Projeleri”, İLETİ-Ş-İM: Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, Sayı: 9, 145-163.
- Pelit, E., Keleş, Y. ve Çakır, M. (2009). “Otel İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Yönetim ve Ekonomi, 16(2), 19-30.
- Türker, N. ve Uçar, M. (2013). Konaklama İşletmelerinin Sosyal Sorumlulukları, İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(3), 155-183