BibTex RIS Kaynak Göster

TV Programs, Advertisement and Children

Yıl 2011, Sayı: 27, - , 01.12.2011

Öz

This study aims to make content analysis of TV programs for children and the advertisements broadcasted in several channels through national cables or satellites in Turkey, and reveal the methods, discourse and the language used in those ads. To accomplish this main goal, two separate methods, qualitative and quantitative techniques were used in this research while examining the content of these programs for children and the ads that came with them. In addition, two distinct Evaluation Forms were developed for programs and commercials within the scope of quantitative research. As far as the qualitative aspect of this research is concerned, in depth interviews were implemented with producers of these programs, general directors of TVs for kids, general directors of advertisement agencies and the leaders of civil society organizations that have to do with commercials. In the conclusion, the contents of these programs and ads are discussed and assessed from the perspective of children`s physical, cognitive/perceptual, emotional/social and linguistic development, and, moreover, from the angle of consumer culture, violence, modeling and family values and structures. In the end, some recommendations were made for child program producers, families and certain institutions and organizations.

Televizyon Programları, Reklamlar ve Çocuklar

Yıl 2011, Sayı: 27, - , 01.12.2011

Öz

Bu çalışma; ulusal ve uydu üzerinden yayın yapan televizyon kanallarında çocuğa yönelik programlar ve bu programlarda yayınlanan reklamların içerik analizini yapmayı, reklamlarda kullanılan dil, söylem ve yöntemleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşabilmek amacıyla araştırmada çocuk programları ve bu programlarda yayınlanan reklamların içeriği betimlenirken nicel ve nitel olmak üzere iki ayrı yöntem kullanılmıştır. Nicel araştırma kapsamında programlar ve reklamlar için iki ayrı Değerlendirme Formu geliştirilmiştir. Nitel araştırma kapsamında ise çocuk programı yapımcıları, çocuk televizyonu genel yayın yönetmenleri, reklam ajansı genel müdürleri ve reklamla ilgili STK başkanları ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, çocuk programları ve reklamların içeriği, çocuğun fiziksel, bilişsel/algısal, duygusal/sosyal ve dil gelişimi, şiddet, tüketim kültürü, modelleme, aile değerleri ve yapısı açısından değerlendirilmiş; çocuk programı yapımcılarına, ailelere ve kurum ve kuruluşlara birtakım öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Şentürk Bu kişi benim

Mustafa Turğut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Şentürk, M., & Turğut, M. (2011). Televizyon Programları, Reklamlar ve Çocuklar. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 27(27). https://doi.org/10.21560/spcd.86593
AMA Şentürk M, Turğut M. Televizyon Programları, Reklamlar ve Çocuklar. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Aralık 2011;27(27). doi:10.21560/spcd.86593
Chicago Şentürk, Murat, ve Mustafa Turğut. “Televizyon Programları, Reklamlar Ve Çocuklar”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 27, sy. 27 (Aralık 2011). https://doi.org/10.21560/spcd.86593.
EndNote Şentürk M, Turğut M (01 Aralık 2011) Televizyon Programları, Reklamlar ve Çocuklar. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 27 27
IEEE M. Şentürk ve M. Turğut, “Televizyon Programları, Reklamlar ve Çocuklar”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 27, sy. 27, 2011, doi: 10.21560/spcd.86593.
ISNAD Şentürk, Murat - Turğut, Mustafa. “Televizyon Programları, Reklamlar Ve Çocuklar”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 27/27 (Aralık 2011). https://doi.org/10.21560/spcd.86593.
JAMA Şentürk M, Turğut M. Televizyon Programları, Reklamlar ve Çocuklar. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2011;27. doi:10.21560/spcd.86593.
MLA Şentürk, Murat ve Mustafa Turğut. “Televizyon Programları, Reklamlar Ve Çocuklar”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 27, sy. 27, 2011, doi:10.21560/spcd.86593.
Vancouver Şentürk M, Turğut M. Televizyon Programları, Reklamlar ve Çocuklar. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2011;27(27).