Bu çalışma, Aile ve Sosyal Politikalar
Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Engelli Bakım
Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’na bağlı olarak faaliyet gösteren resmi ve özel
bakım merkezlerinden hizmet alan bedensel engellilerin algıladıkları hizmet
kalitesi düzeyini ve hizmet kalitesinin boyutlarını ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için yüzyüze anket tekniğinden yararlanarak 25
farklı ilden kolayda örneklem yöntemiyle belirlenen 354 bakım merkezi
sakininden veri toplanmıştır. Sonuçlar hizmet kalitesini oluşturan boyutların,
“empati ve güvence”, “karşılık verme ve güvenilirlik”, “fiziksel özellikler” ve
“atmosfer” olmak üzere dört boyut altında toplandığını göstermektedir.
Araştırma sonucunda katılımcıların genel hizmet kalitesi algılarının yüksek
olduğu görülmüştür. Katılımcıların boyutlar bazında hizmet kalitesi
algılarının, “atmosfer” boyutunda çok yüksek, “empati ve güvence”, “karşılık
verme ve güvenilirlik” ve “fiziksel özellikler”boyutlarında ise yüksek olduğu tespit
edilmiştir. Bakım merkezinden ayrılmak istemeyen katılımcıların ayrılmak
isteyenlere, bakım merkezini başkasına tavsiye edeceğini söyleyen
katılımcıların tavsiye etmeyeceğini söyleyenlere, başka bakım merkezine nakil
istemeyen katılımcıların isteyenlere, bir sorun yaşamayan katılımcıların
yaşayanlara, yaşadıkları sorun tatmin edici bir şekilde çözülen katılımcıların
çözülmeyenlere göre farklı boyutlarda daha yüksek hizmet kalitesi algısına
sahip oldukları görülmüştür.
Hizmet Hizmet Kalitesi Bakım Hizmetleri Yatılı Engelli Bakım Kurumları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 43 |