Sağlık
hizmeti sunumunda göz ardı edilmemesi gereken en önemli konularından biri de
hasta güvenliği ve hasta güvenliğini tehdit eden tıbbi hatalardır.
Hasta
güvenliğinin sağlanması ve önlemlerin alınabilmesi için olayların bildirilmesi
ve raporlanmasına önem verilmesi gerekmektedir.
Ülkemizde
sağlık çalışanlarının tıbbi süreçlerde karşılaştıkları hataları
bildirebilecekleri, yaygın olarak gerçekleşen hatalar ve bunların iyileştirilmesine
yönelik önlemler hakkında bilgi edinebilecekleri bir platform oluşturulmuş ve
adına da Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS™) denmiştir.
Güvenlik
Raporlama Sistemi (GRS™) kullanıma açıldıktan sonra 2016 yılı ocak ayında
hastanemizde yeni sistemin tanıtımı amacı ile eğitimlere başlanmış ve aynı yıl
mayıs ayında; hastanemizin çeşitli birimlerinde çalışan ebe, hemşire ve diğer
sağlık çalışanlarından oluşan 66 kişiye anket çalışması yapılmıştır.
Çalışmamızda
2016 yılında katılımcıların %80,30’u, 2017 yılında ise %92,42’si kurumda
olumsuz olayları bildirebileceği bir Güvenlik Raporlama Sisteminin varlığından
haberdar olduğunu belirtmiştir.
Genel
olarak sistemin kolay (%98,48) ve hedefine ulaşabilir (%88,64) olduğunu
belirtenlerin oranı yüksek bulunmuştur. Sistemin kolay ulaşılabilir ve
kullanımı basit diyenlerin oranı bu kadar yüksek iken, bildirim yaptığını
belirtenlerin oranının (%11) çok düşük kaldığı tespit edilmiştir.
Bildirimlerin
az olması, bildirimi veya hatayı yapan kişinin deşifre olabileceği endişesini
düşündürmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi