Araştırmada lise öğrencilerinin beden eğitimi dersinde yapılandırmacı öğretim yaklaşımına yönelik algılarının ve beden eğitimi öğretmenin öğretim yaklaşımlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma modelden yararlanılmış ve zenginleştirilmiş desen kullanılmıştır. Nicel basamağına 411 öğrenci (255 kadın, 156 erkek), nitel basamağına ise 136 (74 kadın, 62 erkek) öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplamak üzere, Öğrencilere Yönelik Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı Ölçeği ile açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde, t-testi, standart sapma, ortalamadan yararlanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularında, erkek öğrencilerin beden eğitimi öğretmeninin yapılandırmacı öğretim yaklaşımı-sosyal işbirliği puan ortalamasının kızlarınkinden anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Erkek öğrencilerin oyun/beceri, kişisel ilgi ve sosyal işbirliği maddelerinin genelinin puan ortalamalarının, kadınlara göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Son olarak lise öğrencilerinden elde edilen nitel görüşlerde, katılımcıların beden eğitimi öğretmeninin öğretim yaklaşımını hem yapılandırmacı hem de geleneksel olarak algıladığı tespit edilmiştir.
yok
The study aimed to examine the perceptions of high school students towards the constructivist teaching approach in physical education classes and the views of physical education teachers towards teaching approaches. In the research, a mixed model and a triangulation design were used. Four hundred eleven students (255 female, 156 male) participated in the quantitative step, and 136 (74 female, 62 male) participated in the qualitative step. The Constructivist Teaching Practices Inventory for Students and an open-ended questionnaire were used to collect data in the study. The quantitative data were analyzed using a T-test, standard deviation, and mean. Content analysis was used to analyze qualitative data. The research findings determined that the mean score of the physical education teacher's constructivist teaching approach cooperation of the male students was significantly higher than that of the girls. It was determined that the overall score averages of the male students in the items of games/skill, personal relevance, and social cooperation were significantly higher than those of the female students. Finally, the qualitative opinions obtained from the high school students determined that the participants perceived the physical education teacher's teaching approach as both constructivist and traditional.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2025 |
Submission Date | November 7, 2024 |
Acceptance Date | January 24, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 3 Issue: 1 |