The research was conducted to examine the opinions of preschool teachers about buoyancy of water. 16 preschool teachers participated in the study. Two semi-structured forms were used as data collection tools in the study which was conducted by using special case method. According to the research, the participants were not fully informed about the buoyancy force of the water or they were forgotten due to the fact that the information they learned was not used and they fell into generalizations and misconceptions.
Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, Üçüncü Baskı, Trabzon Celepler Matbaacılık.
CHO, Hyung-sook; KIM, Juhu and CHOI, Dong Hwa. (2003). Early childhood teachers' attitudes toward science teaching: A scale validation study. Educational Research Quarterly, 27(2), 33-42.
Cohen, L. ve Manion, L., (1994). Research methods in education, Fourth Edition, Newyork, Rutledge.
Demiriz, S; Karadağ, Ave Ulutaş, İ., (2003). Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanım. Ankara: Anı Yayıncılık.
Güler, D., Bıkmaz, F., H.,. (2002). Anasınıflarda fen etkinliklerinin gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(2), 249-267.
Hadzıgeorgıou, Y., (2001). The role of wonder and “romance” in early childhood science education. International Journal of Early Years Education, 9(1), 63-69.
Hewson, M. G. & Hewson, P. W. (1983). Effect of instruction using students’ prior knowledge and conceptual change strategies on science learning. Journal of Research in Science Teaching,20(8), 731-743.
Kallery, M., Psıllos, D. (2001). Pre-school teachers’ content knowledge in science: Their understanding of elementary science concepts and of issues raised by children’s questions. International Journal of Early Years Education, 9(3), 165-179.
Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul: M.E.Basımevi.
Meriç, G. & Sarıkaya, M.(2002). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mol kavramı konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik bir araştırma, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri, ODTÜ Kongre ve Kültür Merkezi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 16-18 Eylül 2002,Cilt 1
Nakiboğlu, C. (2006). Fen ve teknoloji öğretiminde yanlış kavramalar. M. Bahar (Ed.) Fen ve TeknolojiÖğretimi, (s.191-217). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Palmer, D.H. (1999). Exploring the between students’ scientific and nonscientific conceptions. Science Education, 83,639-653
Parlakyıldız, B., (1998). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin anasınıfı programını uygulamadaki yeterlik dereceleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
Şahin, F., (2000). Okul öncesinde fen bilgisi öğretimi ve aktivite örnekleri. İstanbul: Ya-Pa Yayınevi.
Senemoğlu, N., (1994). Okul öncesi eğitim program hangi yeterlikleri kazandırmalıdır?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 21-30.
Skelly, K. M. & Hall, D. (1993, August). The development and validation of a categorization of sources of misconceptions in chemistry. Paper presented at the Third International Seminar on Misconceptionsand Educational Strategies in science and Mathematics, Ithaca, NY.
URL-1 https://tr.wikipedia.org/wiki/Arşimet_prensibi adresinden 09 nisan 2019 tarihinde ulaşılmıştır.
Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, Üçüncü Baskı, Trabzon Celepler Matbaacılık.
CHO, Hyung-sook; KIM, Juhu and CHOI, Dong Hwa. (2003). Early childhood teachers' attitudes toward science teaching: A scale validation study. Educational Research Quarterly, 27(2), 33-42.
Cohen, L. ve Manion, L., (1994). Research methods in education, Fourth Edition, Newyork, Rutledge.
Demiriz, S; Karadağ, Ave Ulutaş, İ., (2003). Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanım. Ankara: Anı Yayıncılık.
Güler, D., Bıkmaz, F., H.,. (2002). Anasınıflarda fen etkinliklerinin gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(2), 249-267.
Hadzıgeorgıou, Y., (2001). The role of wonder and “romance” in early childhood science education. International Journal of Early Years Education, 9(1), 63-69.
Hewson, M. G. & Hewson, P. W. (1983). Effect of instruction using students’ prior knowledge and conceptual change strategies on science learning. Journal of Research in Science Teaching,20(8), 731-743.
Kallery, M., Psıllos, D. (2001). Pre-school teachers’ content knowledge in science: Their understanding of elementary science concepts and of issues raised by children’s questions. International Journal of Early Years Education, 9(3), 165-179.
Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul: M.E.Basımevi.
Meriç, G. & Sarıkaya, M.(2002). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mol kavramı konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik bir araştırma, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri, ODTÜ Kongre ve Kültür Merkezi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 16-18 Eylül 2002,Cilt 1
Nakiboğlu, C. (2006). Fen ve teknoloji öğretiminde yanlış kavramalar. M. Bahar (Ed.) Fen ve TeknolojiÖğretimi, (s.191-217). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Palmer, D.H. (1999). Exploring the between students’ scientific and nonscientific conceptions. Science Education, 83,639-653
Parlakyıldız, B., (1998). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin anasınıfı programını uygulamadaki yeterlik dereceleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
Şahin, F., (2000). Okul öncesinde fen bilgisi öğretimi ve aktivite örnekleri. İstanbul: Ya-Pa Yayınevi.
Senemoğlu, N., (1994). Okul öncesi eğitim program hangi yeterlikleri kazandırmalıdır?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 21-30.
Skelly, K. M. & Hall, D. (1993, August). The development and validation of a categorization of sources of misconceptions in chemistry. Paper presented at the Third International Seminar on Misconceptionsand Educational Strategies in science and Mathematics, Ithaca, NY.
URL-1 https://tr.wikipedia.org/wiki/Arşimet_prensibi adresinden 09 nisan 2019 tarihinde ulaşılmıştır.
Türkmen, S., Aydinli, B., & Türkmen, Ş. (2019). PRE-SCHOOL TEACHERS’ VİEWS ABOUT LİFTİNG FORCE OF WATER. Social Scientific Centered Issues, 1(2), 52-58.