çevrilmiş ve gayet muhteşemdir. Saraya, Sansovino’nun oldukça büyük boyutta yapmış olduğu Mars ile Neptün heykellerinden dolayı ‘Devler Merdiveni’ (Scala dei Giganti) adı verilen büyük bir merdivenden girilir. Bu merdivenin sahanlığı üzerinde Dojların taç giyme merasimi gerçekleştirilirdi. Sarayın içi loş bir ihtişam içinde olup, mağrur Dojlar ile debdebe ve gösterişten hoşlanan Patrisiyenlerin bıraktıkları hatıralara tamamiyle uygun bir durumdadır. Venedik’in en büyük üstatları sarayın bu kısmını süslemeye çalışmışlardır. Maalesef 1577 yılında meydana gelen yangın buradaki tabloların büyük bir kısmını harap etmiş, kalanlardan bazıları da Bonapart tarafından 1797’de Fransa’ya götürülmüştür. Halihazırda mevcut eserlerden en meşhurları arasında Tantoratto’nun ‘Cennet’ (Paradiso) adını taşıyan ve dünyanın en geniş yağlı boya tablosu ile Venedik tarihini tasvir eden levhalar ve tavan üzerine nakşedilmiş resimlerin yanısıra Veronese’nin2 meşhur ‘Venedik’in Methi’ (Glorificazione di Venezia) ile Tiziano’nun Doj [Antonio] Grimani’yi mezhep ve imanı simgeleyen insan tasviri önünde diz çökmüş halde gösteren tablosu vesaire…
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | REVIEW |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 20 Issue: 1 |