The purpose of this study is to determine the reflective problem solving skill levels of gifted childrens. In this study it is questioned to identify the factors affecting reflective problem solving skill levels of gifted children in terms of various variables. 103 gifted children enrolling at Sivas Science and Arts Centre in 2013 participated in this study voluntarily. In this study which is a descriptive study appropriate to general survey method, “a reflective thinking skill scale towards problem solving” was used as data collection tool. In the analysis of the data obtained, One-Sample Kolmogorov-Smirnov test, independent t test, One Way ANOVA, correlation analysis were applied and descriptive statistics (means and frequencies) were utilized. As a result, it was determined that gifted children have this skill at maximum level. According to findings, there is no significant difference between the variables of gifted children's age, gender, playing computer games, educational status of parents and reflective thinking skills (p>0.05) whereas it is ascertained that there is a significant difference between the children doing sports in terms of their reflektive thinking skill levels (p<0.05). Based on the * Yrd. Doç. Dr., Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, gizemsaygili@sdu.edu.tr ** Uzm., Sivas Bilim ve Sanat Merkezi, atahanr@hotmail.com findings of the research, it can be said that doing sports affects the reflective problem solving skill levels of gifted children positively.
Gifted / talented children thinking skills reflective thinking reflective problem solving skill science and art center
Bu araştırmanın amacı üstün zekalı çocukların yansıtıcı problem çözme beceri düzeylerini belirlemektir. Araştırmada üstün zekalı çocukların problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri üzerinde çeşitli değişkenlerin etkisi sorgulanmıştır. Araştırmaya, 2013 yılında Sivas Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 103 üstün zekalı çocuk gönüllü olarak katılmıştır. Betimsel türde, genel tarama modeli esas alınarak gerçekleştirilen araştırmada, veri toplama aracı olarak “Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, One-Sample Kolmogorov-Smirnov test; Independent t test, One Way ANOVA, analizleri uygulanmıştır ve tanımlayıcı istatistiklerden (ortalamalar ve frekans) faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda üstün zekâlı ya da yetenekli çocukların problem çözmeye yönelik yüksek düzeyde yansıtıcı düşünme becerisine sahip oldukları tespit edilmiştir. Bunun yanında çocukların anne-baba eğitim düzeyleri, yaş, cinsiyet özellikleri ve bilgisayarda oyun oynama durumu ile yansıtıcı düşünme becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadığı (p>0.05), ancak spor yapma durumuna göre bu çocukların yansıtıcı düşünme becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunduğu belirlenmiştir (p>0.05). Araştırmanın sonuçları doğrultusunda, spor yapmanın yansıtıcı düşünme becerilerini olumlu yönde etkilediği söylenebilir.
Üstün Zekâlı/yetenekli çocuklar düşünme becerileri yansıtıcı düşünme yansıtıcı problem çözme becerisi bilim ve sanat merkezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 31 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi