BibTex RIS Kaynak Göster

Relation Between Terror and Religious Education : The Religious Background of the Stone-Throwing Children and Their Views of Religion

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 28, 17 - 41, 01.05.2013

Öz

The social and political problems experienced in the Eastern Anatolia and Southeastern Anatolia have become a current issue in the country. Not only the adults and young adults but also the children are now at the center of the problems. The wording “stone-throwing children”, which has come to the fore in recent years, represents this situation. This study includes 26 respondent children who are claimed to throw stone, or detected to throw stone through photograph, camera or etc., or detained in the course of events, or whose case are not completed but likely commit throwing stone. In this study where the semi-structured interview, one of the qualitative research methods has been applied, it is aimed to find out the religious background and the religiousness of the children who are inclined to terrorism, to specify the relationship between committing this action and religiousness. This study also aims to highlight the importance of the religious education in protecting the new generation and preventing terrorism, and to suggest some solutions for a proper religious education.

Kaynakça

  • ALTAŞ, Nurullah Gençlik Döneminde Din Olgusu ve Liselerde Din Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004.
  • ALTUN, Fatih Mustafa - Karaman, Özcan, “Etnik Ayrılıkçı Terörle Mücadele Politikaları Kapsamında Türkiye ve İspanya Analizi”, Terörle Mücadelede Makro ve Mikro Perspektifler, Polis Akademisi Yayınları, Ankara 2011.
  • ARSLAN, Hasan “Dindarlık Boyutları, Algıları ve Uygulamaları”, Hikmet Yurdu, 2011, cilt: IV, sayı: 7.
  • ARSLAN, Mustafa, Türk Popüler Dindarlığı (Çorum Örneği), DEM Yayınları, İstanbul 200 ATALAY, Beşir, Sanayileşme ve Sosyal Değişme (Kırıkkale Araştırması), Ankara 1983.
  • ATALAY, Talip “Aile Dindarlığının Gençlerin Dindarlığına Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Dindarlık Olgusu (Sempozyum Tebliğ ve Müzakereleri),[25-26 Aralık 2004], Kurav Yayınları Bursa 2006.
  • AY, Mehmet Emin, Din Eğitiminde Mükafat ve Ceza, Nil Yayınları, İzmir 1994.
  • AYDIN, Mehmet, Din Felsefesi, İzmir İlâhiyat Vakfı Yayınları, İzmir 1999.
  • AYHAN, Halis vd., Din ve Ahlâk Eğitim Öğretimine Yeni Yaklaşımlar, Dem Yayınları, İstanbul 2004.
  • BARTAN, Faruk, İlahiyat ve Kamu Yönetimi Eğitimi Alan Öğrencilerin Din ve Siyaset Eğilimlerinin Araştırılması, (Yayımlanmamış Doktora Tezi)İnönü Üniv. Sos. Bil. Ens., 1999.
  • BAYYİĞİT, Mehmet, “Gençliğin Dini İnanç, İbadet ve Problemlerine Bağlamsal Bir Bakış”, Gençlik Dönemi ve Eğitimi-II, Tartışmalı İlmi Toplantı, (18-20 Nisan 2003), Ensar Neşriyat, Bursa, 2003.
  • BUDAK, Selçuk, Psikoloji Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara 2000.
  • CARTER, Hay, “Family Strain, Gender and Delinquency”, Sociological Perspectives, Vol. 46, No 1, 2003.
  • COŞTU, Yakup, “Dine Normatif ve Popüler Yaklaşım: Bir Dini Yönelim Ölçeği Denemesi”, Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 8, sayı: 15, Ankara 2009. DESROCHE, Henri, “Morfolojik Sosyolojiden Tipolojik Sosyolojiye”, (çev. İzzet Er), Din Sosyolojisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2008.
  • DOĞAN, D. Mehmet, Büyük Türkçe Sözlük, İz Yayıncılık, İstanbul 1996.
  • ERGİL, Doğu, Türkiye’de Terör ve Şiddet, Turhan Kitabevi, Ankara 1980.
  • ERKUŞ, Adnan, Psikoloji Terimleri Sözlüğü, Doruk Yayınları, Ankara t.y. FIRAT, Erdoğan, Üniversite Öğrencilerinde Allah İnancı ve Din Duygusu: Din Psikolojisi Açısından Bir Değerlendirme, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Ankara 1977.
  • FİDAN, Nurettin Okulda Öğrenme ve Öğretme, Alkım Yayınevi, Ankara 1996, s. 42.
  • F. O’DEA, Thomas, The Sociology of Religion, Englewood Cliffs, New Jersey, 1966.
  • GÜÇBİLMEZ, Erdoğan, Yenimahalle ve Kayadibi Karşılaştırmalı Bir Köy Araştırması, Sevinç Matbaası, Ankara 1972.
  • GÜNAY, Ünver “Dindarlığın Sosyolojisi”, Dindarlığın Sosyo-Psikolojisi, (ed. Ünver Günay- Celaleddin Çelik), Adana, 2006. ---------, Erzurum ve Çevre Köylerinde Dinî Hayat, Erzurum Kitaplığı, İstanbul 1999.
  • HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, T.D.V. Yayınları, Ankara1998.
  • İNAM, Ahmet, “Terör ve Din”, Dinî Araştırmalar, 2004, cilt: VII, sayı: 20.
  • İNCEOĞLU, Metin Güdüleme Yöntemleri, Ankara Üniv. Basın Yay. Yüksek Okulu Yayınları, Ankara 1985.
  • KARACELİL, Süleyman, “Tefsir Usûlü’nün Yapısı ve İşlevi”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Marmara Üniv. Sos. Bil. Ens., İstanbul, 2010, s. 111. ------Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersinin Problemleri: Şırnak İli Örneği, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 24 (8 Temmuz-Aralık 2010), Şanlıurfa. ------ İrşad Faaliyetlerinin Problemleri ve Siyasal Olayların Din Hizmetlerine Etkisi: Şırnak İli Örneği, Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 3, 2011/I, Şırnak -----Kur’an Kursu Öğreticilerine Göre Kur’an Kurslarının Eğitim Problemleri: Şırnak İli Örneği, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu (30 Mart -01 Nisan 2012), Ankara. ------, Terörün Önlenmesinde Dinin ve Din Eğitiminin Rolü, III. Uluslararası Terörizm ve Sınıraşan Suçlar Sempozyumu (UTSAS 2011) Antalya.
  • KARAŞAHİN, Hakkı, “Din Sosyolojisinde Dindarlığın Ölçülmesi Problemi Üzerine Bir Araştırma”, Ankara Üniv. İ.l Fak. Der., XLIX, Sayı I, 2008.
  • KARLIĞA, Bekir “Din Terör, Savaş ve Global Etik İhtiyacı” İslam’a Göre Terör ve İntihar Saldırıları, Işık Yayınları, İstanbul 2004.
  • KİMTER, Nurten, Benlik Saygısı ve Dindarlık İlişkisi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Uludağ Üniv. Sos. Bil. Ens, 2008.
  • KOÇ, Mustafa “Demografik Özellikler ile Dindarlık Arasındaki İlişki Yetişkinler Üzerine Ampirik Bir Araştırma”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt: XIX, sayı: 2, 2010.
  • KÖKTAŞ, M. Emin, Türkiye’de Dini Hayat, İşaret Yayınları, İstanbul 1993.
  • KÖROĞLU, Cemile Zehra, “Türkiye’de Dini Hayatın İncelenmesi: Bütüncül bir Yaklaşım”, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2012, c. 1, Sayı: 2.
  • KURT, Abdurrahman, İş Adamlarında Dindarlık ve Dünyevileşme, Emin Yayınları, Bursa 200 KUŞ, Elif, Nitel-Nicel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, Ankara 2003.
  • MENSCHİNG, Gustav, Dinî Sosyoloji, (Çev. Mehmet Aydın), Din Bilimleri Yayınları, Konya, 1994.
  • MİL, Burak, “Nitel Araştırma Tekniği Olarak Görüşme”, Nitel Araştırma, Detay Yayıncılık, Ankara 2007.
  • ONAY, Ahmet, “Dindarlık Ölçme Çalışmaları” İslâmî Araştırmalar, 2001, c. 14, sayı: 3ALAYLIOĞLU, Ruşen - A. Ferhan, OĞUZKAN, Ansiklopedik Eğitim Sözlüğü, 1976. ÖZDEMİR, Habib, “PKK Terör Örgütünün İstismar Ettiği Çocuklar: Hakkari Örneği”, Terörle Mücadelede Makro ve Mikro Perspektifler, Polis Akad. Yayınları, Ankara 2011.
  • PARİS Principles (2007) s.7, http://www.diplomatie.gouv.fr/en/IMG/pdf/Paris_Conference_Principles_E nglish_31_January.pdf (27.11.2012)
  • POLAT, Oğuz, Çocuk ve Hakları, Analiz Yayınları, İstanbul 1997.
  • POLAT Oğuz - Güldoğan, Evin, “Çocuk Askerler: Psikolojik, Sosyal ve Fiziksel Sorunlar”, UGT Dergisi c.1 sayı 1. 2010.
  • SAĞLAM, İsmail, “Anne-Baba Dindarlığının Çocuklar Üzerindeki Etkisi”, Dindarlık Olgusu (Sempozyum Tebliğ ve Müzakereleri), [25-26 Aralık 2004, İSAM Konferans Salonu, Üsküdar-İSTANBUL], 2006.
  • SELÇUK, Ziya, Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2007.
  • SMİTH, Malcolm, Research Methods in Accounting, SAGE Publications, London Thousand Oaks, New Delhi 2003.
  • TAPLAMACIOĞLU, Mehmet, “Yaşlara Göre Dini Yaşayışın Şiddet ve Kesafeti Üzerinde Bir Anket Denemesi”, Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, c. 10, sayı 1, Ankara 1962.
  • TAŞ, Kemaleddin, “Dindarlığa Yüklenen Anlamlar: Üniversite Öğrencileri Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma”, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt: XV, sayı: 2, 2010.
  • UYSAL, Veysel, “Kentsel Hayatta Dindarlık ve Oruç İbadetinin Bireysel-Toplumsal Yansımaları”, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/1, sayı: 32.
  • WEBER, Max, Sosyoloji Yazıları, (çev. Taha Parla), İletişim Yayınları, İstanbul, 1996.
  • YALÇIN, Alemdar - Aytaş, Gıyasettin, Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, Ankara 200 YAPICI, Asım, “Dinî Yaşayışın Farklı Görüntüleri ve Dogmatik Dindarlık”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt: II, sayı: 2, 2002.
  • YAVUZ, Kerim, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişmesi, Ayyıldız Matbaası, Ankara 19 --------Kerim, “Din Psikolojisinin Araştırma Alanları”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı V, Erzurum 1982.
  • YILDIRIM, Ali - Şimşek, Hasan Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2008.
  • YILDIRIM, Suat, “Kur’an’la Sünnet Ayrılmaz Bir Bütündür”, Kur’an ve Tefsir Araştırmaları I, Ensar Neşriyat, İstanbul 2000.

Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 28, 17 - 41, 01.05.2013

Öz

Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde yaşanan sosyal-siyasal sorunlar ülke gündemini işgal etmektedir. Yaşanan problemlerin merkezinde sadece yetişkinler veya gençler değil artık çocuklar da bulunmaktadır. Gündemimize son yıllarda oturan “taş atan çocuklar” tabiri bu durumun bir ifadesidir. İşte bu makale Şırnak ili özelinde bizzat taş attığı iddia edilen, taş atma eylemlerinde fotoğraf, kamera veya benzeri yollarla tespit edilen ya da genellikle olay esnasında gözaltına alınan ve mahkemesi henüz neticelenmemiş, taş atma eylemi içerisinde olduğu kuvvetle muhtemel olan 26 katılımcı çocuk üzerinde yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan “yarı yapılandırılmış görüşme” metodunun uygulandığı bu araştırmada özellikle terör olayları ile bağlantılı çocukların dini alt yapılarını ve dindarlık durumlarını tespit etmek, bu eylemlere katılma ile dindarlık arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmaktadır. Ayrıca yeni neslin muhafazası ve terörün önlenmesi noktasında din eğitiminin önemine işaret etmek ve sağlıklı dini eğitim için bir takım önerileri dile getirmek bu araştırmanın amaçları arasındadır.

Kaynakça

  • ALTAŞ, Nurullah Gençlik Döneminde Din Olgusu ve Liselerde Din Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004.
  • ALTUN, Fatih Mustafa - Karaman, Özcan, “Etnik Ayrılıkçı Terörle Mücadele Politikaları Kapsamında Türkiye ve İspanya Analizi”, Terörle Mücadelede Makro ve Mikro Perspektifler, Polis Akademisi Yayınları, Ankara 2011.
  • ARSLAN, Hasan “Dindarlık Boyutları, Algıları ve Uygulamaları”, Hikmet Yurdu, 2011, cilt: IV, sayı: 7.
  • ARSLAN, Mustafa, Türk Popüler Dindarlığı (Çorum Örneği), DEM Yayınları, İstanbul 200 ATALAY, Beşir, Sanayileşme ve Sosyal Değişme (Kırıkkale Araştırması), Ankara 1983.
  • ATALAY, Talip “Aile Dindarlığının Gençlerin Dindarlığına Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Dindarlık Olgusu (Sempozyum Tebliğ ve Müzakereleri),[25-26 Aralık 2004], Kurav Yayınları Bursa 2006.
  • AY, Mehmet Emin, Din Eğitiminde Mükafat ve Ceza, Nil Yayınları, İzmir 1994.
  • AYDIN, Mehmet, Din Felsefesi, İzmir İlâhiyat Vakfı Yayınları, İzmir 1999.
  • AYHAN, Halis vd., Din ve Ahlâk Eğitim Öğretimine Yeni Yaklaşımlar, Dem Yayınları, İstanbul 2004.
  • BARTAN, Faruk, İlahiyat ve Kamu Yönetimi Eğitimi Alan Öğrencilerin Din ve Siyaset Eğilimlerinin Araştırılması, (Yayımlanmamış Doktora Tezi)İnönü Üniv. Sos. Bil. Ens., 1999.
  • BAYYİĞİT, Mehmet, “Gençliğin Dini İnanç, İbadet ve Problemlerine Bağlamsal Bir Bakış”, Gençlik Dönemi ve Eğitimi-II, Tartışmalı İlmi Toplantı, (18-20 Nisan 2003), Ensar Neşriyat, Bursa, 2003.
  • BUDAK, Selçuk, Psikoloji Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara 2000.
  • CARTER, Hay, “Family Strain, Gender and Delinquency”, Sociological Perspectives, Vol. 46, No 1, 2003.
  • COŞTU, Yakup, “Dine Normatif ve Popüler Yaklaşım: Bir Dini Yönelim Ölçeği Denemesi”, Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 8, sayı: 15, Ankara 2009. DESROCHE, Henri, “Morfolojik Sosyolojiden Tipolojik Sosyolojiye”, (çev. İzzet Er), Din Sosyolojisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2008.
  • DOĞAN, D. Mehmet, Büyük Türkçe Sözlük, İz Yayıncılık, İstanbul 1996.
  • ERGİL, Doğu, Türkiye’de Terör ve Şiddet, Turhan Kitabevi, Ankara 1980.
  • ERKUŞ, Adnan, Psikoloji Terimleri Sözlüğü, Doruk Yayınları, Ankara t.y. FIRAT, Erdoğan, Üniversite Öğrencilerinde Allah İnancı ve Din Duygusu: Din Psikolojisi Açısından Bir Değerlendirme, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Ankara 1977.
  • FİDAN, Nurettin Okulda Öğrenme ve Öğretme, Alkım Yayınevi, Ankara 1996, s. 42.
  • F. O’DEA, Thomas, The Sociology of Religion, Englewood Cliffs, New Jersey, 1966.
  • GÜÇBİLMEZ, Erdoğan, Yenimahalle ve Kayadibi Karşılaştırmalı Bir Köy Araştırması, Sevinç Matbaası, Ankara 1972.
  • GÜNAY, Ünver “Dindarlığın Sosyolojisi”, Dindarlığın Sosyo-Psikolojisi, (ed. Ünver Günay- Celaleddin Çelik), Adana, 2006. ---------, Erzurum ve Çevre Köylerinde Dinî Hayat, Erzurum Kitaplığı, İstanbul 1999.
  • HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, T.D.V. Yayınları, Ankara1998.
  • İNAM, Ahmet, “Terör ve Din”, Dinî Araştırmalar, 2004, cilt: VII, sayı: 20.
  • İNCEOĞLU, Metin Güdüleme Yöntemleri, Ankara Üniv. Basın Yay. Yüksek Okulu Yayınları, Ankara 1985.
  • KARACELİL, Süleyman, “Tefsir Usûlü’nün Yapısı ve İşlevi”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Marmara Üniv. Sos. Bil. Ens., İstanbul, 2010, s. 111. ------Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersinin Problemleri: Şırnak İli Örneği, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 24 (8 Temmuz-Aralık 2010), Şanlıurfa. ------ İrşad Faaliyetlerinin Problemleri ve Siyasal Olayların Din Hizmetlerine Etkisi: Şırnak İli Örneği, Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 3, 2011/I, Şırnak -----Kur’an Kursu Öğreticilerine Göre Kur’an Kurslarının Eğitim Problemleri: Şırnak İli Örneği, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu (30 Mart -01 Nisan 2012), Ankara. ------, Terörün Önlenmesinde Dinin ve Din Eğitiminin Rolü, III. Uluslararası Terörizm ve Sınıraşan Suçlar Sempozyumu (UTSAS 2011) Antalya.
  • KARAŞAHİN, Hakkı, “Din Sosyolojisinde Dindarlığın Ölçülmesi Problemi Üzerine Bir Araştırma”, Ankara Üniv. İ.l Fak. Der., XLIX, Sayı I, 2008.
  • KARLIĞA, Bekir “Din Terör, Savaş ve Global Etik İhtiyacı” İslam’a Göre Terör ve İntihar Saldırıları, Işık Yayınları, İstanbul 2004.
  • KİMTER, Nurten, Benlik Saygısı ve Dindarlık İlişkisi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Uludağ Üniv. Sos. Bil. Ens, 2008.
  • KOÇ, Mustafa “Demografik Özellikler ile Dindarlık Arasındaki İlişki Yetişkinler Üzerine Ampirik Bir Araştırma”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt: XIX, sayı: 2, 2010.
  • KÖKTAŞ, M. Emin, Türkiye’de Dini Hayat, İşaret Yayınları, İstanbul 1993.
  • KÖROĞLU, Cemile Zehra, “Türkiye’de Dini Hayatın İncelenmesi: Bütüncül bir Yaklaşım”, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2012, c. 1, Sayı: 2.
  • KURT, Abdurrahman, İş Adamlarında Dindarlık ve Dünyevileşme, Emin Yayınları, Bursa 200 KUŞ, Elif, Nitel-Nicel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, Ankara 2003.
  • MENSCHİNG, Gustav, Dinî Sosyoloji, (Çev. Mehmet Aydın), Din Bilimleri Yayınları, Konya, 1994.
  • MİL, Burak, “Nitel Araştırma Tekniği Olarak Görüşme”, Nitel Araştırma, Detay Yayıncılık, Ankara 2007.
  • ONAY, Ahmet, “Dindarlık Ölçme Çalışmaları” İslâmî Araştırmalar, 2001, c. 14, sayı: 3ALAYLIOĞLU, Ruşen - A. Ferhan, OĞUZKAN, Ansiklopedik Eğitim Sözlüğü, 1976. ÖZDEMİR, Habib, “PKK Terör Örgütünün İstismar Ettiği Çocuklar: Hakkari Örneği”, Terörle Mücadelede Makro ve Mikro Perspektifler, Polis Akad. Yayınları, Ankara 2011.
  • PARİS Principles (2007) s.7, http://www.diplomatie.gouv.fr/en/IMG/pdf/Paris_Conference_Principles_E nglish_31_January.pdf (27.11.2012)
  • POLAT, Oğuz, Çocuk ve Hakları, Analiz Yayınları, İstanbul 1997.
  • POLAT Oğuz - Güldoğan, Evin, “Çocuk Askerler: Psikolojik, Sosyal ve Fiziksel Sorunlar”, UGT Dergisi c.1 sayı 1. 2010.
  • SAĞLAM, İsmail, “Anne-Baba Dindarlığının Çocuklar Üzerindeki Etkisi”, Dindarlık Olgusu (Sempozyum Tebliğ ve Müzakereleri), [25-26 Aralık 2004, İSAM Konferans Salonu, Üsküdar-İSTANBUL], 2006.
  • SELÇUK, Ziya, Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2007.
  • SMİTH, Malcolm, Research Methods in Accounting, SAGE Publications, London Thousand Oaks, New Delhi 2003.
  • TAPLAMACIOĞLU, Mehmet, “Yaşlara Göre Dini Yaşayışın Şiddet ve Kesafeti Üzerinde Bir Anket Denemesi”, Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, c. 10, sayı 1, Ankara 1962.
  • TAŞ, Kemaleddin, “Dindarlığa Yüklenen Anlamlar: Üniversite Öğrencileri Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma”, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt: XV, sayı: 2, 2010.
  • UYSAL, Veysel, “Kentsel Hayatta Dindarlık ve Oruç İbadetinin Bireysel-Toplumsal Yansımaları”, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/1, sayı: 32.
  • WEBER, Max, Sosyoloji Yazıları, (çev. Taha Parla), İletişim Yayınları, İstanbul, 1996.
  • YALÇIN, Alemdar - Aytaş, Gıyasettin, Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, Ankara 200 YAPICI, Asım, “Dinî Yaşayışın Farklı Görüntüleri ve Dogmatik Dindarlık”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt: II, sayı: 2, 2002.
  • YAVUZ, Kerim, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişmesi, Ayyıldız Matbaası, Ankara 19 --------Kerim, “Din Psikolojisinin Araştırma Alanları”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı V, Erzurum 1982.
  • YILDIRIM, Ali - Şimşek, Hasan Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2008.
  • YILDIRIM, Suat, “Kur’an’la Sünnet Ayrılmaz Bir Bütündür”, Kur’an ve Tefsir Araştırmaları I, Ensar Neşriyat, İstanbul 2000.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Karacelil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Karacelil, S. (2013). Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013(28), 17-41.
AMA Karacelil S. Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2013;2013(28):17-41.
Chicago Karacelil, Süleyman. “Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2013, sy. 28 (Mayıs 2013): 17-41.
EndNote Karacelil S (01 Mayıs 2013) Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2013 28 17–41.
IEEE S. Karacelil, “Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2013, sy. 28, ss. 17–41, 2013.
ISNAD Karacelil, Süleyman. “Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2013/28 (Mayıs 2013), 17-41.
JAMA Karacelil S. Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;2013:17–41.
MLA Karacelil, Süleyman. “Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2013, sy. 28, 2013, ss. 17-41.
Vancouver Karacelil S. Terör-Din Eğitimi İlişkisi: Taş Atan Çocukların Dînî Alt Yapıları Ve Dine Bakış Açıları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;2013(28):17-41.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi