Türkiye’de yükseköğretimde uluslararasılaşma son
yıllarda önemli bir gündem maddesi haline gelmektedir. Nitekim Yükseköğretim
Kurulu tarafından 2014 yılında hazırlanan vizyon belgesinde uluslararasılaşma
Türk yükseköğretiminin yol haritasını çizen üç ana unsurdan biri olarak geniş
yer bulmuştur[1].
Bu vizyon kapsamında Türkiye’nin yükseköğretimde uluslararası bir aktör olma
iddiasına sahip olduğu görülmektedir. Yükseköğretimde uluslararasılaşmaya
ilişkin bu yaklaşımın başarılı olabilmesi için stratejik bir sürece dönüşmesi,
bir kamu politikası olarak ele alınması gerekmektedir. Bu süreçte en önemli rol
ise uluslararasılaşmanın temel aktörleri olan üniversitelere düşmektedir. Türk
yükseköğretiminin küresel rekabet gücünü gerek köklü gerekse genç
üniversitelerin vizyonları ve performansları belirleyecektir. Bu çalışmanın
amacı Türkiye’deki üniversitelerin uluslararasılaşma alanındaki vizyonları,
stratejileri, hedef ve uygulamaları bağlamında genel bir resim çizmektir. Çalışmada
2014 yılı itibarıyla Türkiye’de bulunan üniversitelerin Uluslararası İlişkiler
yöneticileri ile yapılan anket uygulamasının bulgularına yer verilmekte ve
bulgular ışığında değerlendirme ve öneriler sunulmaktadır.
Yükseköğretimde uluslararasılaşma Türk yükseköğretimi yükseköğretim politikaları yükseköğretim yönetim
Internationalization
has been one of the important issues on the agenda of The Turkish Higher Education
system in recent years. Internationalization was defined as one of the three
cornerstones of the roadmap of Turkish Higher Education by The Turkish Higher
Education Council. As in line with this vision, Turkey attempts to be one of
the international actors in higher education provision. In order to attain this
goal, internationalization should be handled as a public policy with a strategic
approach. In this context, universities play the most significant role as the
main actors of the process and the global competetive position of Turkey will
be determined by the performance of Turkish universities. The aim of this paper
is to depict the vision, strategies, goals and practices of Turkish
universities regarding the internationalization. To this end, the findings of a
survey conducted with the managers of international offices at Turkish
universities were exposed and evaluated.
Internationalization in higher education Turkish higher education higher education policies higher education management
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 37 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi