BibTex RIS Cite

Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri

Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 19 - 25, 01.03.2017

Abstract

300 DaN itki sınıfında klasik bir turbojet motor performansı ile tamamen yerli bir konsept olan Pars türbojet motorun itki ve yakıt tüketim düzeyleri karşılaştırılmıştır. Pars türbojet motor klasik turbojet motora göre %35 daha az hava ile tüm kompresör basma oranları ve tüm türbin giriş sıcaklıklarında klasik turbojet motoruna göre %5 daha fazla itki ürettiği ve %3 daha iyi özgül impuls’a sahip olduğu ortaya konmaktadır. Bu iyileştirmenin sebebi aynı kompresör basıncı ve türbin giriş sıcaklığında daha fazla iş üretebilen patentli özgün termodinamik çevrimdir. 1’e kadar artan ucuş Mach sayısına göre itki ve yakıt tüketimine bakıldığında ise çok düşük Mach sayıları hariç Pars türbojet motorun klasik türbojet motora göre daha üstün performans sergilediği görülmektedir

References

  • Akmandor Ibrahim Sinan, Revolving Outer Body Arc Vane Rotary Compressor or Expander, Pars Makina Ltd. USPTO patent pending, 2015
  • Akmandor Ibrahim Sinan, Pivoting Hinged Arc Vane Rotary Compressor or Expander, EP 2 495 396 B1, Pars Makina Patent, European patent Office, issued April 2014
  • Akmandor Ibrahim Sinan, "Pivoting, Hinged Arc Vane Rotary Compressor or Expander", US 8,579,615 B2, USPTO issued November 12th, 2013
  • Akmandor, Ibrahim Sinan and Erzöz, Nazmi; “Rotary Vane Engine and Thermodynamic Cycle”, US 7,314,035 B2, USPTO issued January 1st 2008
  • Jack L. Kerrebrock, Aircraft Engines and Gas Turbines, p54, ISBN 0-262-11064-4, 1977, MIT, Alpine Press Inc., USA Okur, investigation of hinged and spring loaded rolling piston compressors pertaining to a turbo rotary engine', Applied Thermal Engineering, Vol:31 No :6-7, pp.1031-1038, (2011)

NOVEL TURBO-ROTARY ENGINE DESIGN, MANUFACTURING AND PERFORMANCE VALUES

Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 19 - 25, 01.03.2017

Abstract

The thrust and fuel consumption levels of a totally indigenous concept named as Pars turbojet and a conventional turbojet engine in the 300 DaN thrust range have been compared to each other. Compared to this conventional turbojet, Pars turbojet uses 35% less air and produces %5 more thrust with 3% better specific impulse accross all compressor pressure ratios and all turbine inlet temperatures. The reason of this performance improvement is the patented novel thermodynamic cycle that can produce more work for same compressor pressure ratio and turbine inlet temperature. Also when flight Mach number was varied from 0 to 1, Pars turbojet exhibited a performance higher than conventional turbojet except for very low Mach numbers

References

  • Akmandor Ibrahim Sinan, Revolving Outer Body Arc Vane Rotary Compressor or Expander, Pars Makina Ltd. USPTO patent pending, 2015
  • Akmandor Ibrahim Sinan, Pivoting Hinged Arc Vane Rotary Compressor or Expander, EP 2 495 396 B1, Pars Makina Patent, European patent Office, issued April 2014
  • Akmandor Ibrahim Sinan, "Pivoting, Hinged Arc Vane Rotary Compressor or Expander", US 8,579,615 B2, USPTO issued November 12th, 2013
  • Akmandor, Ibrahim Sinan and Erzöz, Nazmi; “Rotary Vane Engine and Thermodynamic Cycle”, US 7,314,035 B2, USPTO issued January 1st 2008
  • Jack L. Kerrebrock, Aircraft Engines and Gas Turbines, p54, ISBN 0-262-11064-4, 1977, MIT, Alpine Press Inc., USA Okur, investigation of hinged and spring loaded rolling piston compressors pertaining to a turbo rotary engine', Applied Thermal Engineering, Vol:31 No :6-7, pp.1031-1038, (2011)
There are 5 citations in total.

Details

Other ID JA98SN79FS
Journal Section Research Article
Authors

İbrahim Sinan Akmandor This is me

Melih Okur This is me

Publication Date March 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Akmandor, İ. S., & Okur, M. (2017). Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi, 2(1), 19-25.
AMA Akmandor İS, Okur M. Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri. SÜHAD. March 2017;2(1):19-25.
Chicago Akmandor, İbrahim Sinan, and Melih Okur. “Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri”. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 2, no. 1 (March 2017): 19-25.
EndNote Akmandor İS, Okur M (March 1, 2017) Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 2 1 19–25.
IEEE İ. S. Akmandor and M. Okur, “Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri”, SÜHAD, vol. 2, no. 1, pp. 19–25, 2017.
ISNAD Akmandor, İbrahim Sinan - Okur, Melih. “Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri”. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 2/1 (March 2017), 19-25.
JAMA Akmandor İS, Okur M. Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri. SÜHAD. 2017;2:19–25.
MLA Akmandor, İbrahim Sinan and Melih Okur. “Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri”. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 1, 2017, pp. 19-25.
Vancouver Akmandor İS, Okur M. Özgün Türbo-Döngüsel Motor Tasarımı, İmalatı Ve Performans Değerleri. SÜHAD. 2017;2(1):19-25.