BibTex RIS Cite

UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 75 - 80, 01.12.2017

Abstract

Uçakların kanatları üzerinde ki kar ve buz birikintileri uçuş performansını etkileyerek uçuşun elverişsiz hale gelmesine sebep olur ve kalkış yapmasını engeller. Bu sebeple buzlanma havacılık sektöründe önemli bir meteorolojik tehlikedir. Uçuş yüksekliği, hava koşulları, nem, sıcaklık gibi çevresel faktörler buzlanmayı önemli derecede etkiler. Buzlanma yolcuların hayatını tehlikeye sokacak sonuçlara sebep olabileceği için tehlikeli bir durumdur. Dolayısıyla buzlanma olayının sebepleri, neden olduğu olumsuz sonuçlar ve buzlanmayı engelleme veya buzlanmanın olumsuz sonuçlarını ortadan kaldırma çalışmaları hem insan hayatı bakımından hem de teknolojik açıdan önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada buzlanma oluşumunu ortadan kaldırmak için kullanılan buzlanma önleyici ve engelleyici kimyasallar, yapı malzemeleri araştırılmıştır

References

  • Boduroğlu K., (2014), Uçaklarda Aeorodinamik Yapısal Ve Sistemsel Problemlere Yol Açan Donma Probleminin İrdelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Boinovich L.B., Emelyanenko A.M., (2013), Anti- icing potential of superhydrophobic coatings, Mendeleev Communication, 23, 3–10 .
  • Çakıcı A., (2005), Uçaklarda buzlanma ve pervaneli uçaklarda değerlendirilmesi üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. İ., sisteminin Çamalan (2011), JAA ATPL Eğitimi (Meteoroloji), Meteoroloji Mühendisi Havacılık Meteorolojisi Şube Müdürlüğü 2011.
  • Demirgüç, Z., (1955), Uçaklarda Buzlanma ve Korunma Metodları, İstanbul Teknik Üniversitesi Matbaası, İstanbul.
  • Fakorede O., Feger Z., Ibrahim H., Ilinca A., Perron J., Masson C., (2016), Ice protection systems for wind turbines in cold climate: characteristics, comparisons and analysis, Renewable and Sustainable Energy Reviews, 65, 662–675.
  • Fan G., Shinan C., (2011), Design Test of Electro- Impulse De-icing Systemof an Aircraft, 2nd International Intelligence, Management Science and Electronic Commerce (AIMSEC), 3918-3921. Artificial
  • Icing Manual, (2003), ATR Training Center, Toulouse, www.atraircraft.com, (Ziyaret Tarihi: 31.08.2017).
  • Jung M., Kim T., Kim H.,, Shin R., Lee J., Lee J., Lee J., Kang S., (2015), Design and fabrication of a large-area superhydrophobic metal surfacewith anti-icing properties engineered using a top-down approach, Applied Surface Science, 351, 920– 926.
  • Murphy C., Wallace S., Knight R., Cooper D., Sellers T., (2015), Treatment performance of an aerated constructed wetland treating glycol from de-icing operations Engineering 80,117–124. airport, Ecological
  • Parachivoiu, I., and Saeed, F., Aircraft Icing, Wiley, New York, 2004, pp. 1–24.
  • Sanderson J., (1997), A&P Technician Airframe Textbook, Inc., USA.
  • Wang Y., Hudson N.E., Pethrick R.A., Schaschke C.J., pyrrolidone)-thickened fluids, Cold Regions Science and Technology, 101, 24–30.
  • Wang Y., Xu Y., Huang Q., (2017), Progress on ultrasonic guided waves de-icing techniques in improving aviation energy efficiency, Renewable and Sustainable Energy Reviews, 79, 638–645.

ICING IN AIRCRAFT AND METHODS FOR PREVENTING ICING

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 75 - 80, 01.12.2017

Abstract

Snow and ice accumulations on the wings affect the flight performance of plane, the flight becomes unfit and this ice accumulation prevents the taking off the plane. For this reason, icing is an important meteorological hazard in the aviation industry. Environmental factors such as flight altitude, weather conditions, humidity, temperature affect the icing significantly. Icing is dangerous for the passengers due to the flight effects. Therefore, the reasons of the icing, the negative consequences of icing and the efforts for the preventing the icing are both of important for the human life and technological approaches. In this study, icing and the methods of anti-icing and de-icing were investigated

References

  • Boduroğlu K., (2014), Uçaklarda Aeorodinamik Yapısal Ve Sistemsel Problemlere Yol Açan Donma Probleminin İrdelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Boinovich L.B., Emelyanenko A.M., (2013), Anti- icing potential of superhydrophobic coatings, Mendeleev Communication, 23, 3–10 .
  • Çakıcı A., (2005), Uçaklarda buzlanma ve pervaneli uçaklarda değerlendirilmesi üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. İ., sisteminin Çamalan (2011), JAA ATPL Eğitimi (Meteoroloji), Meteoroloji Mühendisi Havacılık Meteorolojisi Şube Müdürlüğü 2011.
  • Demirgüç, Z., (1955), Uçaklarda Buzlanma ve Korunma Metodları, İstanbul Teknik Üniversitesi Matbaası, İstanbul.
  • Fakorede O., Feger Z., Ibrahim H., Ilinca A., Perron J., Masson C., (2016), Ice protection systems for wind turbines in cold climate: characteristics, comparisons and analysis, Renewable and Sustainable Energy Reviews, 65, 662–675.
  • Fan G., Shinan C., (2011), Design Test of Electro- Impulse De-icing Systemof an Aircraft, 2nd International Intelligence, Management Science and Electronic Commerce (AIMSEC), 3918-3921. Artificial
  • Icing Manual, (2003), ATR Training Center, Toulouse, www.atraircraft.com, (Ziyaret Tarihi: 31.08.2017).
  • Jung M., Kim T., Kim H.,, Shin R., Lee J., Lee J., Lee J., Kang S., (2015), Design and fabrication of a large-area superhydrophobic metal surfacewith anti-icing properties engineered using a top-down approach, Applied Surface Science, 351, 920– 926.
  • Murphy C., Wallace S., Knight R., Cooper D., Sellers T., (2015), Treatment performance of an aerated constructed wetland treating glycol from de-icing operations Engineering 80,117–124. airport, Ecological
  • Parachivoiu, I., and Saeed, F., Aircraft Icing, Wiley, New York, 2004, pp. 1–24.
  • Sanderson J., (1997), A&P Technician Airframe Textbook, Inc., USA.
  • Wang Y., Hudson N.E., Pethrick R.A., Schaschke C.J., pyrrolidone)-thickened fluids, Cold Regions Science and Technology, 101, 24–30.
  • Wang Y., Xu Y., Huang Q., (2017), Progress on ultrasonic guided waves de-icing techniques in improving aviation energy efficiency, Renewable and Sustainable Energy Reviews, 79, 638–645.
There are 13 citations in total.

Details

Other ID JA98NR28NJ
Journal Section Research Article
Authors

Derya Ünlü

Nilüfer Durmaz Hilmioğlu This is me

Publication Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Ünlü, D., & Hilmioğlu, N. D. (2017). UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi, 2(2), 75-80.
AMA Ünlü D, Hilmioğlu ND. UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER. SÜHAD. December 2017;2(2):75-80.
Chicago Ünlü, Derya, and Nilüfer Durmaz Hilmioğlu. “UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER”. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 2, no. 2 (December 2017): 75-80.
EndNote Ünlü D, Hilmioğlu ND (December 1, 2017) UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 2 2 75–80.
IEEE D. Ünlü and N. D. Hilmioğlu, “UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER”, SÜHAD, vol. 2, no. 2, pp. 75–80, 2017.
ISNAD Ünlü, Derya - Hilmioğlu, Nilüfer Durmaz. “UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER”. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 2/2 (December 2017), 75-80.
JAMA Ünlü D, Hilmioğlu ND. UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER. SÜHAD. 2017;2:75–80.
MLA Ünlü, Derya and Nilüfer Durmaz Hilmioğlu. “UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER”. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 2, 2017, pp. 75-80.
Vancouver Ünlü D, Hilmioğlu ND. UÇAKLARDA BUZLANMA VE BUZLANMAYI ÖNLEYECEK YÖNTEMLER. SÜHAD. 2017;2(2):75-80.