Research Article
BibTex RIS Cite

Analyze of the Female Students Who Stay Ministry of Education’s School Pension in Terms of the ‘‘Feasibility of Yoga Activity on the Scope of Extracurricular Training’’

Year 2017, , 91 - 108, 15.04.2017
https://doi.org/10.19126/suje.307054

Abstract

The main purpose of the study is to reach by yoga activities which thought to be implemented as extracurricular training of female students who stay school pension. With this study, it is aimed to make scientific determination about providing concentration and focusing; additionally to improve academic success, to make them healthier individuals, to gain self-confidence and self awareness and to make them feel happy and to offer a suggestion that providing acquisition which gained by yoga activities to take place on the Ministry of Education of Extracurricular training curriculum. It is benefited from observation, interviewing, and analyze of documents as diary on qualitative research methods in this study. 41 school going female students of 14-18 years are selected for the study. Datas are coded via Nvivo 10 for Windows programme. Common theme of coded data is classified by 2 experts. Data which are development of awareness, physiological and psychological acquisitions, implementation of extracurricular activity; in the analyze of triangulation method offers under the main theme and reach sub themes. It is given results concerning demographic data. It is reached two main common subjects for each as a result of gained data analysis by triangulation method. These are acquisition of yoga as extracurricular activities and offer of extracurricular activities. To sum up it is stated that yoga practices which is done in the frame of extracurricular training studies, reduce stress by relaxing applicants mentally and physically. This relaxation has positive impact on concentration by providing focus as well as increasing motivation to what people do. Thus, individuals who have self-awareness remove prejudice and start to think positively for the future. As a consequence of yoga activities applicants are improved mentally, physically. It makes individual to have self-confidence and physical health.

References

  • Acar, Z. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Ders Dışı Etkinliklere Katılım Motivasyonlarının İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Acara Australion Curriculum. (2012). Assesment And Reporting Authority, Australian Curriculum Health And Physical Education: Foundation To Year 10 Draft For Consultation, http://consultation.australiancurriculum.edu.au adresinden 05.02.2015 tarihinde erişildi.
  • Ağaoğlu, Y. S. (2003). Türkiye’deki Üniversitelerin Rekreasyon Programlarının Geliştirilmesi, Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Samsun, 2002.
  • Akar V. (2015). Yaşam Vadisi Medikal Yoga Terapileri, http://www.yasamvadisi.com/antiaging_ve_medikal_yoga-s38.html, adresinden 25.02.2015 tarihinde erişildi.
  • Akgül S. Göral M., Demirel M. ve Üstün Ü. D. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Okul İçi Ve Okullar Arası Sportif Etkinliklere Katılma Nedenlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Araştırılması, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, Sayı: 32-I. ISSN: 1302-1842.
  • Akkaya, S. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Popüler Kültür Etkinlikleri ve Boş Zaman Alışkanlıkları, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Allen, J. B. (2003). Social Motivation In Youth Sport. Journal Of Sport & Exercise Psychology,Vol: 25. Human Kinetics Publishers.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • Arslan, S. (2011). Serbest Zaman Kullanımı: Sıradan Serbest Zaman Etkinlikleri ve Sistemli Serbest Zaman Etkinlikleri, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 13-2.
  • Bagchi, B. K. ve Wenger, M.A. (1957). Electro-Physiological Correlates Of Some Yogi Exercises, Electroencephalography and Clinical Neurophysiology, Vol: 7 (Suppl)
  • Bailey, D.A., & Martin, D.A. (1994). Physical activity and skeletal health in adolescents. Pediatric Exercise Science, 6, 330–347.
  • Baş, Ü. (2000). Hatha Yoga ve Klasik Egzersiz Yaklaşımının Sağlıklı Gençlerde Postür ve Fiziksel Uygunluk Üzerine Etkileri. Hacettepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Binbaşıoğlu, C. (2000). Okulda Ders Dışı Etkinlikler, MEB Öğretmen Kitapları Dizisi, İstanbul, Milli Eğitim Basımevi.
  • Budak, S., (2000). Psikoloji Sözlüğü, Ankara, Bilim ve Sanat Yayınları, Birinci Basım.
  • Can, S. (2010). Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Ailelerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Katılım Biçimlerinin Belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:18 No:3.
  • Cumming, J., & Hall, C. (2002). Athletes’ use of imagery in the off-season. The Sport Psychologist, 16.
  • Cüceloğlu, D. (1999). İnsan ve Davranış, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Çılğın, Ö. (2007). Yatılı ilköğretim bölge okullarında öğrenim gören öğrenciler ile velilerinin beden eğitimi ve ders dışı etkinliklere yaklaşımları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Datta, J.,& Broota,A. (2000). Managing obsessive compulsive disorder(OCD) with yoga and cognitive behavioural therapy. Journal of Research and Application in Clinical Psychology,Vol: 3.
  • Davidson, R.J., Kabat-Zinn, J., Schumacher, J., Rosenkranz, M., Muller, D., Santorelli S., (2003) Alterations in brain and immunefunction produced by mindfulness meditation. Psychosom Med, 65.
  • Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
  • Doydu, İ. (2012). İlköğretim II. Kademe Ders Dışı Futbol Çalışmasında Uygulanan Spor Eğitimi Modelinin Öğrencilerin Bilişsel, Psikomotor ve Oyun Performansı Erişi Düzeylerine Etkisi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Bolu.
  • Duman, S. (2003). Özel Eğitim Sınıflarında Uygulanan Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Duyan, E.C., (2008). Çalışma Yaşamında Yoga: İş Tatmini Ve Stres Yönetiminde Etkileri Üzerine Bir Araştırma, Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Yönetim ve Çalışma Psikolojisi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A., Uğur A.O., (2009). Ortaöğretim Kurumlarındaki Yöneticilerin Ve Öğrencilerin Ders Dışı Etkinliklere Bakış Açılarının İncelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergis,i Cilt:6 Sayı:1.
  • Elo, S., Kyngas H. (2008). The Qualitative Content Analysis Process, Journal Of Advanced Nursing, Vol: 62, No: 1, Doi: 10.1111/J.1365–2648.2007.04569.X.2008
  • Ercan, O., (2005). Adolesanın Psikososyal Gelişimi. Adölesan Sağlığı Sempozyum Dizisi, İstanbul, Sayı 43.
  • Gökalp, H. (2007). Gençliğin Boş Zamanlarını Değerlendirmesinde Spor Faaliyetlerinin Yeri ve Önemi (Tunceli İli Örneği) Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • Gregg, M., & Hall, C. (2006). The relationship of skill level and age to the use of imagery by golfers. Journal of Applied Sport Psychology, 18(4).
  • Haskell, W.L., Montoye, H.J., Orenstein, D. (1985). Physical Activity and Exercise To Achieve Health-Reated Physical Fitness Components. Association Of Schools Of Publichealth. Vol: 100(2).
  • HİS, Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonu, (2015) Resmi Web Sitesi, http://www.his.gov.tr/index.php?Sayfa=haberlisteweb&tur=HT_02_DUYURU&Id=172, adresinden 06.06.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergis,i Cilt 1, Sayı 1.
  • Kabat-Zinn, J. (2003) Mindfulness-based interventions in context: past, present, and future. Clinical Psychology: Science andPractice,Vol: 10.
  • Kauts, A. & Sharma, N. (2009). Effect of yoga on academic performance in relation to stress, International Journal of Yoga, PubMed, 2(1):39-43, DOI: 10.4103/0973-6131.53860
  • Khalsa, S. & Gould, J. (2012). Your Brain on Yoga (Harvard Medical School Guide), Harvard Medical School Guides, Rosetta Books, ISBN: 9780795332944
  • Kılıç, S, (2009). Biyoistatistik Anabilim Dal Ölçümlerin Uyumluluğu ve Tıptaki Uygulamaları, Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans Tezi, Adana.
  • Körükcü, Ö., & Kukulu, K. (2015). Beden-Zihin-Ruh Bütünlüğünü Korumaya Yönelik Bir Program: Farkındalık Temelli Stres Azaltma Programı. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, Sayı: 7(1).
  • Köse, E. (2004). İlköğretim Öğrencilerinin Ders Dışı Etkinlikleri Tercih Etme Nedenleri, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum.
  • Köse, E. (2013). Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilen Ders Dışı Etkinliklerin Sınıflandırılmasına Yönelik Bir Öneri, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, Sayı: 2(2) .
  • MEB Eğitim Araştırma ve Gelişim Dairesi Başkanlığı. (2014). Okul Pansiyonlarının Etkiliğinin Değerlendirilmesi, Ankara 2005. http://Yegitek.Meb.Gov.Tr/
  • Tamamlanan/Okul_Pansiyon Etkiligi (K%C4%B1z_Teknik.Pdf, adresinden 04.11.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Oken, B.S., Zaidel, D., Kishiyama, S., Flegal, K., Dehen, C., Haas, M., Kraemer, D.F., Lawrence, J., Levva, J. (2006) Randomized, Controlled, Six-Month Trial Of Yoga In Healthy Seniors: Effects On Cognition And Quality Of Life. Alternative Therapy Health Medicine, Vol: 12(1).
  • Özdemir, M. Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 11(21).
  • Rani, N.J.& Rao, P.V.K. (2005). Impact of yoga training on body image and depression. Psychological Studies, Vol: 50 (1).
  • Rao, K.(2000). Stress and its management. In P.Jose (Ed.), Indian health–A reference document, Kerala:Deepika Publishers.
  • Salguero, A., Gonzales, B.R., Tuero, C. & Marquez, S. (2003). Identification of dropout reasons in young competitive swimmers.Journal of Sports Med Phys Fitness. PubMed, Vol: 43(4).
  • Saraswati, S. J. (2001). Günlük Yaşamda Yoga, Tantra ve Meditasyon, İstanbul, Okyanus Yayıncılık.
  • Singh A., & Mishra G. (2015). Therapeutic Effectiveness of Yoga for Psychological Health and Well-being, JOY: The Journal of Yoga, http://www.journalofyoga.org/therapeuticyoga.pdf, adresinden 24.06.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Schultz ,L.H., Uyterhoeven,S., Khalsa, S.B.S., (2011). Evalution Of Yoga, Program For Back Pain, Yoga And Physical Therapy, Vol: 1(2).
  • Simard, A.A., Henry, M. (2009). Impact Of A Short Yoga Intervention On Medical Students’ Health: A Pilot Study. Journal of Med. Teach, Vol: 31(10).
  • Sit, C.H.P. & Lindner, K.J., (2006). Situational State Balances and Participation Motivation In Theory Perspective. British Journal Of Educational Psychology, Vol: 76.
  • Stueck, M. & N. (2005). Gloeckner Yoga For Children In The Mirror Of The Science: Working Spectrum And Practice Fields Of The Training Of Relaxation With Elements Of Yoga For Children. Early Child Development and Care, Vol:175, Issue:4.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu (2014). Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi, Ankara, Http://Beslenme.Gov.Tr/Content/Files/Basin_ Materyal/Fiziksel_Aktivite_Rehberi/Farehberi_Tr.Pdf adresinden 14.06.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Taşpınar B, (2010). Hatha Yoga ve Dirençli Egzersizlerin Erişkinlerde Psiko-Sosyal Faktörlere Etkilerinin Karşılaştırılması, Pamukkale Üniversitesi Yayımlanmamış Doktora Tezi, Denizli. Tezcan, M. (1993). Bos Zamanlar Sosyolojisi. Eskişehir, A.Ü. Egitim Fak. Yayınları.
  • Tran, M.D., Holly, R.G., Lashbrook, J. & Amsterdam E.A., (2001). Effect Of Hatha Yoga Practice On The Health-Related Aspects Of Physical Fitness/ Preventive Cardiology, Vol;4., No:4.
  • Ülger, G.Ö., Atay, S, Aslan E., Başoğlu, B., Yağlı, V.N. & Aslan, B.Ü. (2007). Sağlıklı Kadınlarda Hatha Yoganın Esneklik ve Denge Üzerine Etkileri, Fizyoterapi Rehabilitasyon,Vol: 18(2).
  • Worby, C. (2010). Her Yönüyle Yoga, Ankara, Arkadaş Yayınevi.
  • World Health Organization, (2015) http://Www.Who.İnt/Mediacentre/Factsheets/ Fs311/En/ adresinden 04.07.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Yaman, E. (2010). Psikoşiddete (Mobbinge) Maruz Kalan Öğretim Elemanlarının Örgüt Kültürüne ve İklimine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri/Educational Sciences: Theory & Practice, Vol:10 (1).
  • Yarcheski, A., Mahon, N.E.,& Yarcheski, T.J.(1997). Alternate models of positive health practices in adolescents. Nursing research, 46, 85-92.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.

MEB, Okul Pansiyonlarında Kalan Kız Öğrencilerde “Yoga Etkinliğinin Ders Dışı Eğitim Çalışmaları Kapsamında Uygulanabilirliğinin” İncelenmesi

Year 2017, , 91 - 108, 15.04.2017
https://doi.org/10.19126/suje.307054

Abstract

Bu araştırmanın amacını, yoga etkinlikleri ile edinilebilecek kazanımların yanı sıra okuldaki hedeflerine katkı sağlayabilecekleri yolunda bilimsel tespitler yapmaktır. Bir diğer amaç ise ders dışı eğitim çalışmaları incelendiğinde yoga etkinlikleri ile ilgili elde edilebilecek kazanımların Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ders dışı eğitim (DDE) müfredatına alınması yönünde öneri sunmak oluşturmaktadır. Araştırma da nitel araştırma yöntemlerinden gözlem, görüşme ve doküman analizinden (günlüklerden) yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; yoga etkinliklerine katılan 14-18 yaş grubunda kırk bir kız öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler, “Nvivo 10 for Windows” programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Çeşitleme yönteminin analizinde elde edilen veriler  “farkındalığın oluşumu, fizyolojik kazanımlar,  psikolojik kazanımlar, ders dışı eğitim önerisi olarak yoganın kazanımları” ana temaları altında sunulmuş ve alt temalara ulaşılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; her birinde ortak olan iki (2) ana temaya ulaşılmıştır: ders dışı eğitim olarak yoganın kazanımları ve ders dışı eğitim önerisi olarak ‘yoga’nın kazanımlarıdır. DDE çalışmaları kapsamında yapılan yoga uygulamalarının,  katılımcıları zihinsel ve bedensel olarak rahatlatarak üzerindeki stresi azalttığı tespit edilmiştir. Bu rahatlama bireyin yapacağı işe karşı duyduğu motivasyonu arttırmasının yanı sıra, ana odaklanmasını sağlayarak konsantrasyonuna da olumlu etki oluşturmaktadır. Birey kendine ayırdığı bu zaman içerisinde yaptığı yoga uygulamaları sonucunda bedensel ve ruhsal olarak gösterdiği gelişimle sağlam bir özgüvene ve fiziksel sağlığa erişebileceği söylenebilir.

References

  • Acar, Z. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Ders Dışı Etkinliklere Katılım Motivasyonlarının İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Acara Australion Curriculum. (2012). Assesment And Reporting Authority, Australian Curriculum Health And Physical Education: Foundation To Year 10 Draft For Consultation, http://consultation.australiancurriculum.edu.au adresinden 05.02.2015 tarihinde erişildi.
  • Ağaoğlu, Y. S. (2003). Türkiye’deki Üniversitelerin Rekreasyon Programlarının Geliştirilmesi, Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Samsun, 2002.
  • Akar V. (2015). Yaşam Vadisi Medikal Yoga Terapileri, http://www.yasamvadisi.com/antiaging_ve_medikal_yoga-s38.html, adresinden 25.02.2015 tarihinde erişildi.
  • Akgül S. Göral M., Demirel M. ve Üstün Ü. D. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Okul İçi Ve Okullar Arası Sportif Etkinliklere Katılma Nedenlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Araştırılması, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, Sayı: 32-I. ISSN: 1302-1842.
  • Akkaya, S. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Popüler Kültür Etkinlikleri ve Boş Zaman Alışkanlıkları, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Allen, J. B. (2003). Social Motivation In Youth Sport. Journal Of Sport & Exercise Psychology,Vol: 25. Human Kinetics Publishers.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • Arslan, S. (2011). Serbest Zaman Kullanımı: Sıradan Serbest Zaman Etkinlikleri ve Sistemli Serbest Zaman Etkinlikleri, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 13-2.
  • Bagchi, B. K. ve Wenger, M.A. (1957). Electro-Physiological Correlates Of Some Yogi Exercises, Electroencephalography and Clinical Neurophysiology, Vol: 7 (Suppl)
  • Bailey, D.A., & Martin, D.A. (1994). Physical activity and skeletal health in adolescents. Pediatric Exercise Science, 6, 330–347.
  • Baş, Ü. (2000). Hatha Yoga ve Klasik Egzersiz Yaklaşımının Sağlıklı Gençlerde Postür ve Fiziksel Uygunluk Üzerine Etkileri. Hacettepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Binbaşıoğlu, C. (2000). Okulda Ders Dışı Etkinlikler, MEB Öğretmen Kitapları Dizisi, İstanbul, Milli Eğitim Basımevi.
  • Budak, S., (2000). Psikoloji Sözlüğü, Ankara, Bilim ve Sanat Yayınları, Birinci Basım.
  • Can, S. (2010). Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Ailelerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Katılım Biçimlerinin Belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:18 No:3.
  • Cumming, J., & Hall, C. (2002). Athletes’ use of imagery in the off-season. The Sport Psychologist, 16.
  • Cüceloğlu, D. (1999). İnsan ve Davranış, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Çılğın, Ö. (2007). Yatılı ilköğretim bölge okullarında öğrenim gören öğrenciler ile velilerinin beden eğitimi ve ders dışı etkinliklere yaklaşımları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Datta, J.,& Broota,A. (2000). Managing obsessive compulsive disorder(OCD) with yoga and cognitive behavioural therapy. Journal of Research and Application in Clinical Psychology,Vol: 3.
  • Davidson, R.J., Kabat-Zinn, J., Schumacher, J., Rosenkranz, M., Muller, D., Santorelli S., (2003) Alterations in brain and immunefunction produced by mindfulness meditation. Psychosom Med, 65.
  • Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
  • Doydu, İ. (2012). İlköğretim II. Kademe Ders Dışı Futbol Çalışmasında Uygulanan Spor Eğitimi Modelinin Öğrencilerin Bilişsel, Psikomotor ve Oyun Performansı Erişi Düzeylerine Etkisi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Bolu.
  • Duman, S. (2003). Özel Eğitim Sınıflarında Uygulanan Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Duyan, E.C., (2008). Çalışma Yaşamında Yoga: İş Tatmini Ve Stres Yönetiminde Etkileri Üzerine Bir Araştırma, Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Yönetim ve Çalışma Psikolojisi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A., Uğur A.O., (2009). Ortaöğretim Kurumlarındaki Yöneticilerin Ve Öğrencilerin Ders Dışı Etkinliklere Bakış Açılarının İncelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergis,i Cilt:6 Sayı:1.
  • Elo, S., Kyngas H. (2008). The Qualitative Content Analysis Process, Journal Of Advanced Nursing, Vol: 62, No: 1, Doi: 10.1111/J.1365–2648.2007.04569.X.2008
  • Ercan, O., (2005). Adolesanın Psikososyal Gelişimi. Adölesan Sağlığı Sempozyum Dizisi, İstanbul, Sayı 43.
  • Gökalp, H. (2007). Gençliğin Boş Zamanlarını Değerlendirmesinde Spor Faaliyetlerinin Yeri ve Önemi (Tunceli İli Örneği) Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • Gregg, M., & Hall, C. (2006). The relationship of skill level and age to the use of imagery by golfers. Journal of Applied Sport Psychology, 18(4).
  • Haskell, W.L., Montoye, H.J., Orenstein, D. (1985). Physical Activity and Exercise To Achieve Health-Reated Physical Fitness Components. Association Of Schools Of Publichealth. Vol: 100(2).
  • HİS, Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonu, (2015) Resmi Web Sitesi, http://www.his.gov.tr/index.php?Sayfa=haberlisteweb&tur=HT_02_DUYURU&Id=172, adresinden 06.06.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergis,i Cilt 1, Sayı 1.
  • Kabat-Zinn, J. (2003) Mindfulness-based interventions in context: past, present, and future. Clinical Psychology: Science andPractice,Vol: 10.
  • Kauts, A. & Sharma, N. (2009). Effect of yoga on academic performance in relation to stress, International Journal of Yoga, PubMed, 2(1):39-43, DOI: 10.4103/0973-6131.53860
  • Khalsa, S. & Gould, J. (2012). Your Brain on Yoga (Harvard Medical School Guide), Harvard Medical School Guides, Rosetta Books, ISBN: 9780795332944
  • Kılıç, S, (2009). Biyoistatistik Anabilim Dal Ölçümlerin Uyumluluğu ve Tıptaki Uygulamaları, Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans Tezi, Adana.
  • Körükcü, Ö., & Kukulu, K. (2015). Beden-Zihin-Ruh Bütünlüğünü Korumaya Yönelik Bir Program: Farkındalık Temelli Stres Azaltma Programı. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, Sayı: 7(1).
  • Köse, E. (2004). İlköğretim Öğrencilerinin Ders Dışı Etkinlikleri Tercih Etme Nedenleri, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum.
  • Köse, E. (2013). Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilen Ders Dışı Etkinliklerin Sınıflandırılmasına Yönelik Bir Öneri, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, Sayı: 2(2) .
  • MEB Eğitim Araştırma ve Gelişim Dairesi Başkanlığı. (2014). Okul Pansiyonlarının Etkiliğinin Değerlendirilmesi, Ankara 2005. http://Yegitek.Meb.Gov.Tr/
  • Tamamlanan/Okul_Pansiyon Etkiligi (K%C4%B1z_Teknik.Pdf, adresinden 04.11.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Oken, B.S., Zaidel, D., Kishiyama, S., Flegal, K., Dehen, C., Haas, M., Kraemer, D.F., Lawrence, J., Levva, J. (2006) Randomized, Controlled, Six-Month Trial Of Yoga In Healthy Seniors: Effects On Cognition And Quality Of Life. Alternative Therapy Health Medicine, Vol: 12(1).
  • Özdemir, M. Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 11(21).
  • Rani, N.J.& Rao, P.V.K. (2005). Impact of yoga training on body image and depression. Psychological Studies, Vol: 50 (1).
  • Rao, K.(2000). Stress and its management. In P.Jose (Ed.), Indian health–A reference document, Kerala:Deepika Publishers.
  • Salguero, A., Gonzales, B.R., Tuero, C. & Marquez, S. (2003). Identification of dropout reasons in young competitive swimmers.Journal of Sports Med Phys Fitness. PubMed, Vol: 43(4).
  • Saraswati, S. J. (2001). Günlük Yaşamda Yoga, Tantra ve Meditasyon, İstanbul, Okyanus Yayıncılık.
  • Singh A., & Mishra G. (2015). Therapeutic Effectiveness of Yoga for Psychological Health and Well-being, JOY: The Journal of Yoga, http://www.journalofyoga.org/therapeuticyoga.pdf, adresinden 24.06.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Schultz ,L.H., Uyterhoeven,S., Khalsa, S.B.S., (2011). Evalution Of Yoga, Program For Back Pain, Yoga And Physical Therapy, Vol: 1(2).
  • Simard, A.A., Henry, M. (2009). Impact Of A Short Yoga Intervention On Medical Students’ Health: A Pilot Study. Journal of Med. Teach, Vol: 31(10).
  • Sit, C.H.P. & Lindner, K.J., (2006). Situational State Balances and Participation Motivation In Theory Perspective. British Journal Of Educational Psychology, Vol: 76.
  • Stueck, M. & N. (2005). Gloeckner Yoga For Children In The Mirror Of The Science: Working Spectrum And Practice Fields Of The Training Of Relaxation With Elements Of Yoga For Children. Early Child Development and Care, Vol:175, Issue:4.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu (2014). Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi, Ankara, Http://Beslenme.Gov.Tr/Content/Files/Basin_ Materyal/Fiziksel_Aktivite_Rehberi/Farehberi_Tr.Pdf adresinden 14.06.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Taşpınar B, (2010). Hatha Yoga ve Dirençli Egzersizlerin Erişkinlerde Psiko-Sosyal Faktörlere Etkilerinin Karşılaştırılması, Pamukkale Üniversitesi Yayımlanmamış Doktora Tezi, Denizli. Tezcan, M. (1993). Bos Zamanlar Sosyolojisi. Eskişehir, A.Ü. Egitim Fak. Yayınları.
  • Tran, M.D., Holly, R.G., Lashbrook, J. & Amsterdam E.A., (2001). Effect Of Hatha Yoga Practice On The Health-Related Aspects Of Physical Fitness/ Preventive Cardiology, Vol;4., No:4.
  • Ülger, G.Ö., Atay, S, Aslan E., Başoğlu, B., Yağlı, V.N. & Aslan, B.Ü. (2007). Sağlıklı Kadınlarda Hatha Yoganın Esneklik ve Denge Üzerine Etkileri, Fizyoterapi Rehabilitasyon,Vol: 18(2).
  • Worby, C. (2010). Her Yönüyle Yoga, Ankara, Arkadaş Yayınevi.
  • World Health Organization, (2015) http://Www.Who.İnt/Mediacentre/Factsheets/ Fs311/En/ adresinden 04.07.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Yaman, E. (2010). Psikoşiddete (Mobbinge) Maruz Kalan Öğretim Elemanlarının Örgüt Kültürüne ve İklimine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri/Educational Sciences: Theory & Practice, Vol:10 (1).
  • Yarcheski, A., Mahon, N.E.,& Yarcheski, T.J.(1997). Alternate models of positive health practices in adolescents. Nursing research, 46, 85-92.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
There are 61 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Duygu Baysal This is me

Pınar Güzel

Publication Date April 15, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Baysal, D., & Güzel, P. (2017). Analyze of the Female Students Who Stay Ministry of Education’s School Pension in Terms of the ‘‘Feasibility of Yoga Activity on the Scope of Extracurricular Training’’. Sakarya University Journal of Education, 7(1), 91-108. https://doi.org/10.19126/suje.307054