Bu araştırmanın amacı; İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve öğrenme amaçlı mektup yazma aktivitesinin matematik öğretmen adaylarının kuvvet ve hareket konusunda akademik başarılarına ve fizik dersine olan tutumlarına olan etkisini belirlemektir. Araştırmada yarı deneysel; ön test- son test yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıfta öğrenim gören 55 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu öğretmen adayları rastgele örneklemle iki gruba ayrılıp, bir grupta işbirlikli öğrenme teknikleri arasında yer alan karşılıklı sorgulama tekniği (n=24); diğer grupta ise öğrenme amaçlı mektup yazma aktivitesi (n=31) uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kuvvet ve Hareket Kavram Testi (KHKT) ve Fizik Tutum Ölçeği (FTÖ) kullanılmıştır. Araştırmaya başlamadan önce KHKT ve FTÖ ön test, araştırma tamamlandıktan sonra son -test olarak uygulandı. Araştırma sonunda hem karşılıklı sorgulama tekniği hem de öğrenme amaçlı mektup yazma grubundaki öğrencilerin KHKT son test puan ortalamaları ileön test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu, FTÖ’nin son test puan ortalamalarıyla, ön test puan ortalamaları arasında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca iki grubun KHKT hem ön test hem de son test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Bu çalışma farklı bir konu ve farklı bir örneklem üzerinde araştırılması önerilir.
In the aim of this study is to explore the effect of cooparative teaching method and letter- writing activity for learning on academic achievement, and attitudes of math teacher candidates in the force and movement topic. The research is a semi-experimental research that it is pre-test-post-test method. The sample of the research is composed of 55 teacher candidates who are studying in primary mathematics teaching second class students of Ordu University Education Faculty in 2015-2016 education year. These teacher candidates were divided into two groups with a simple random sampling. As one of the groups was applied mutual inquiry technique that it is cooperative learning methods (n=24), the other was applied the letter writing activity for learning (n=31). As data collection tools, Force and Motion Concept Test (FMCT) and Physical Attitude Scale (PAS) were used in the study. Before FMCT and PAS were applied, pre-test was administered with all the students and after the application, the same tests were reapplied with the students. The resulting of the study showed that post- test mean scores of cooperative groups’and letter writing activity groups’ Force and Motion Concept Test (FMCT) were statistically significant when compared to their mean pre-test scores, and Physical Attitude Scale (PAS) were not statistically significant when compared to their mean pre-test scores. The end of the study was recommed that this study can researched different sample and different topic.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/