Günümüz küreselleşen dünyasında yaşamın her alanında kullanılan bilişim teknolojilerini yabancı dil öğretiminde de kullanmak artık bir seçenekten ziyade zorunluluk hâline gelmiştir. Günlük hayatlarında bilişim teknolojilerinden sıklıkla yararlanan öğrenicilerin yabancı dil öğrenirken bu teknolojilerden yararlanmalarına olanak sağlamak hem öğrenmeleri üzerinde olumlu sonuçlar doğuracak hem de öğrenmeye motive olmalarını sağlayacaktır. Gün geçtikçe önem kazanan Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında da bilişim teknolojilerinden yararlanılmaktadır. Ancak öğreticilere sonsuz olanaklar sağlamasına rağmen bu alanda bilişim teknolojilerinden yeteri kadar yararlanılmadığı görülmektedir. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışmada, alanyazın taraması yoluyla yabancı dil öğretiminde kullanılan bilişim teknolojileri irdelenmiş ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan teknoloji uygulamaları bir araya getirilmiştir. Bu kapsamda, bu çalışmanın amacı öğreticilerin bu alanda kullanılan bilişim teknoloji uygulamaları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmaları, kullanılan uygulamalar hakkında farkındalıklarının arttırılması ve dolayısıyla bilişim teknolojileri ile zenginleştirilmiş yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkı sağlanması hedeflenmektedir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bilişim teknolojileri Web 2.0 araçları dil öğretiminde teknoloji kullanımı
In today’s globalizing world, information technologies are used in every field of life, and using these technologies in foreign language teaching has become a necessity rather than an option. Enabling learners who frequently use information technology tools in their daily lives to benefit from these technologies while learning a foreign language will have positive effects on their learning and motivation to learn. Information technologies are also used in the field of teaching Turkish as a foreign language, which has gained importance day by day. However, although endless opportunities are provided to the instructors by information technologies, it is seen that these technologies are not utilized sufficiently. In this study, in which qualitative research approach was adopted, information technologies used in foreign language teaching were examined through literature review and technology tools used in teaching Turkish as a foreign language were brought together. In this context, the aim of this study is to provide the instructors with detailed information about the information technology tools used in this field, to increase their awareness about these tools, and thus to contribute to technology enriched teaching of Turkish as a foreign language.
Teaching Turkish as a foreign languague information technologies Web 2.0 tools using technology in language teaching
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/