Eğitim dilinin İngilizce olması, araştırmacıların ilgisini hem yüksek öğretim düzeyinde hem de mesleki alanda gitgide daha çok çeken bir olgu olarak kabul görmektedir. Bu bağlamda mühendislik en ilgi uyandıran alanlardan olsa da, eğitim dilinin İngilizce olmasının mezunların kariyerleri üzerine etkisini araştırmak hususunda çok az çalışma yapılmıştır. Bu araştırmada, eğitim dilinin İngilizce olmasının Türkiye’de uygulanmakta olan iki modelinin; kısmi ve tam, mühendislik mezunlarının çalıştıkları kuruluşların hitap ettiği pazar karşılaştırılması yapılmıştır (n=76). İkinci bir karşılaştırmayla da İngilizcenin eğitim dili olarak kullanılmasının, mezunların işe alımlarında katkısı olup olmadığı görüşlerinin tespiti amaçlanmıştır. Bulgular; İngilizcenin tam ya da kısmi eğitim dili olmasının, çalışılan kuruluşun hizmet verdiği Pazar türünde herhangi bir farklılık yaratmadığını, yine mezun görüşlerine bağlı olarak istihdamları üzerinde de anlamlı bir fark oluşmadığını göstermektedir. Araştırmanın son bir hedefi de mezun olunan mühendislik bölümüne bağlı olarak işe alımda girilen, şayet girildiyse, İngilizce yeterlilik sınavı türlerinin belirlenmesi olmuştur. Bu doğrultuda yeterlilik sınav uygulamalarının mezunların bölümüne bağlı olarak farklılık arzettiği görülmüştür.
Eğitim dilinin İngilizce olması kısmi İngilizce eğitim dili tam İngilizce eğitim dili mühendislik mezunları
English Medium Instruction (EMI) is increasingly recognized as an intriguing phenomenon for researchers in not only Higher Education (HE) but also professional context. Although engineering is one of the most appealing field in this regard, little has been done to investigate the influence of EMI over graduates’ career. Two types of EMI, partial and full, applied in Turkey were compared in this current study to determine the market type addressed by the organizations for which engineering graduates work (n=76). A second purpose with this comparison was to make inferences from their reflections over the role of English for learning in their being employed. Findings showed that being a full or partial EMI graduate do not indicate a significant difference in the type of market addressed as well as in being employed. The last aim of the study was to identify the types of proficiency tests in English the graduates of different engineering subjects were required to take, if any. It was seen that there is a significant difference in the testing procedure depending on the subjects.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/