Yazma eylemi, kişinin yaşantıları sonucu elde ettiklerini kağıda dökmesinden ibaret sayılamaz elbette. Yazma işine, düşünceden yola çıkılarak başlanır. Düşünce yazma ile şekle girer ve alıcılara ulaşır. Bu süreçte, bireyin “yazmayı” ne kadar bildiği büyük önem taşır. İşte bu noktada, yazma eğitimi öne çıkmaktadır. İlkokuma yazma dönemi ile başlayan bu süreçte bireyin okudukları, içinde yaşadığı çevre, sahip olduğu yetenek, zeka, hayal gücü ve kurgulama becerisi etkendir. “Yazma eğitimi” bu unsurları göz önünde bulundurarak öğrencilerin, bir beceri alanı olan yazma ile ilgili çeşitli üst düzey becerileri (eleştirel düşünme becerisi, yaratıcı düşünme becerisi, iletişim becerisi, araştırma becerisi, problem çözme becerisi, bilgi teknolojilerini kullanma becerisi) kazanmalarını hedefler. Öğrencilere yazılı anlatım metin bilgisi, imla ve noktalama gibi konularda eğitim verilir ve hem kendilerini hem de akranlarını nasıl değerlendireceklerini öğrenmeleri sağlanır.
Yazma eylemi, kişinin yaşantıları sonucu elde ettiklerini kağıda dökmesinden ibaret sayılamaz elbette. Yazma işine, düşünceden yola çıkılarak başlanır. Düşünce yazma ile şekle girer ve alıcılara ulaşır. Bu süreçte, bireyin “yazmayı” ne kadar bildiği büyük önem taşır. İşte bu noktada, yazma eğitimi öne çıkmaktadır. İlkokuma yazma dönemi ile başlayan bu süreçte bireyin okudukları, içinde yaşadığı çevre, sahip olduğu yetenek, zeka, hayal gücü ve kurgulama becerisi etkendir. “Yazma eğitimi” bu unsurları göz önünde bulundurarak öğrencilerin, bir beceri alanı olan yazma ile ilgili çeşitli üst düzey becerileri (eleştirel düşünme becerisi, yaratıcı düşünme becerisi, iletişim becerisi, araştırma becerisi, problem çözme becerisi, bilgi teknolojilerini kullanma becerisi) kazanmalarını hedefler. Öğrencilere yazılı anlatım metin bilgisi, imla ve noktalama gibi konularda eğitim verilir ve hem kendilerini hem de akranlarını nasıl değerlendireceklerini öğrenmeleri sağlanır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/